vrijdag 24 juli 2026

Meer nummers - More numbers

(For English scroll down)

In juni las ik ergens een horoscoop die zei dat de Ram de komende weken terug zou gaan kijken op zijn / haar leven. Ik vind dat altijd een beetje vaag, ik kijk heel vaak terug omdat ik van het verleden dien te leren zodat ik in de toekomst niet dezelfde fouten ga maken. Ik heb het twee jaar geleden al eens overgeschreven in mijn blog "Don't Look Back". Als je steeds dezelfde fouten blijft maken kun je geen solide fundering lekker voor de toekomst.

Ik ben de afgelopen weken gewild en ongewild bezig geweest met mijn verleden en mijn familie. In navolging op mijn vorige blog synchroniteiten kwam ik er achter dat net als ik mijn moeder en mijn oma "de moeder van mijn moeder", net als ik vier mensen waren. Mijn vader was een zes mens. Zowel ik, mijn moeder als mijn oma zijn geboren op de meestergetallen 11 en 22. Mijn moeder is over leden op de 18de wat 9 maakt. Negen is naast het Gods getal ook een voltooiingsgetal. Mijn oma overleed op de 27ste wat ook 9 maakt.

 Vier (en vierhoek) zijn het symbool van volmaaktheid. De vier is de basis voor de ordening; het behoudende in de natuur; het houvast, het behoud van reeds verworven dingen. Vier windrichtingen, vier jaargetijden, vier maanfasen. De Vier elementen: water, lucht, aarde, vuur; omgezet =  voelen, denken, gewaarworden, intuïtie of, emoties, gedachten, sensaties, intuïtie. Vier is ook lichamelijkheid; stabiliteit en kracht; huis - thuis. Standvastigheid - symbool van wet, systeem en orde. Vier staat ook voor werk en discipline. Vier mensen worden beschermt door de vier elementen Vuur, Lucht, Aarde en Water en kunnen ook kracht putten de vier elementen.

De afgelopen dagen zag ik vaak het getal 10 voorbij komen. Het getal 10 heeft de getallen 1 en nul is zich. 1 staat voor een nieuw begin iets wat ik ook al had gelezen in een horoscoop en 4 verschillende tarotkaarten. Het getal 0 staat ook voor een nieuw begin, maar ook voor een cirkel zonder einde en voor oneindige mogelijkheden. Ik weet niet waarom ik steeds zoveel dezelfde cijfers voorbij zie komen. Dubbele tijden zoals 11:11, 22:22 of 11:44 en 22:44, maar ze spreken mij aan en ik zie ze als duiding van het Universum. Als je niet thuis bent in de numerologie en spiritualiteit klinkt dat een beetje vreemd, maar voor mij is het de normaalste zaak van de wereld. Ik kan dat verder niet goed uitleggen behalve dat wij allemaal energie en alles om ons heen "dus ook tijd" is energie en het Universum spreek constant tot ons en ik spreek soms terug tegen het Universum.

Peter68 © ® 24-07-2026


More numbers

In June, I read a horoscope somewhere that said Aries would be looking back on his/her life in the coming weeks. I always find that a bit vague; I look back very often because I need to learn from the past so that I don't make the same mistakes in the future. I wrote about this two years ago in my blog "Don't Look Back." If you keep making the same mistakes, you cannot lay a solid foundation for the future.

Over the past few weeks, I have been occupied, both intentionally and unintentionally, with my past and my family. Following up on my previous blog on synchronicities, I discovered that, just like me, my mother and my grandmother—"my mother's mother"—were four people, just like me. My father was a six person. Both I, my mother, and my grandmother were born on the master numbers 11 and 22. My mother passed away on the 18th, which makes 9. Besides being the God number, nine is also a completion number. My grandmother passed away on the 27th, which also makes 9. Four (and a quadrilateral) are the symbol of perfection. 

The number four is the basis for order; the preservation in nature; the anchor, the preservation of things already acquired. Four cardinal directions, four seasons, four moon phases. The Four elements: water, air, earth, fire; converted = feeling, thinking, perceiving, intuition or, emotions, thoughts, sensations, intuition. Four is also physicality; stability and strength; house - home. Steadfastness - symbol of law, system, and order. Four also stands for work and discipline. Four people are protected by the four elements Fire, Air, Earth, and Water and can also draw strength from the four elements.

Over the past few days, I have often seen the number 10 appear. The number 10 has the numbers 1 and zero. 1 stands for a new beginning, something I had also read in a horoscope and on 4 different tarot cards. The number 0 also stands for a new beginning, but also for a circle without end and for infinite possibilities. I don't know why I keep seeing so many of the same numbers appear. Double times like 11:11, 22:22 or 11:44 and 22:44, but they appeal to me and I see them as an indication from the Universe. If you are not familiar with numerology and spirituality, that sounds a bit strange, but for me, it is the most normal thing in the world. I cannot explain it very well, except that we are all energy and everything around us "so time too" is energy, and the Universe constantly speaks to us and I sometimes speak back to the Universe.

Peter68 © ® 07/24/2026