donderdag 3 februari 2022

Mijn woorden

Ik zou wat willen zeggen
Dingen willen uitleggen
Maar ik kan de juiste woorden niet vinden
Weet niet meer hoe ik zinnen moet verbinden

Ik zou zo graag willen dat mensen begrijpen
En niet door wat ik zeg mij in angst doodknijpen
Ja, ik doe soms vreemde uitspraken
Die je heel diep in je hart raken

Doch, ik zeg nooit iets zonder reden
Soms zeg ik iets zodat je gaat veranderen je omstandigheden
Ik weet, sommige uitspraken zijn heel erg hard
Maar geloof me, ze komen recht uit mijn liefdevolle hart

Ik heb geen haat of jaloezie in mijn hart
Wil ook niemand bezorgen enige smart
Ik ben met een ieder die mijn leven betreed zeer begaan
Voor vele zal ik er altijd zijn en klaarstaan

Hoewel ikzelf soms hevig worstel met het leven
Wil ik ook graag levenservaring doorgeven
Andere steunen in hun strijd en ze stimuleren
Laten zien dat er nog zoveel is te leren

Het leven is niet altijd een feest
Maar aan het einde kun je laten zien waar jij bent geweest
Wat je hebt geleerd en hebt doorstaan
Dat je op aarde je examen hebt gedaan.

Peter68 © ® 03-02-2022
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.