woensdag 9 februari 2022

Tranen

Hoeveel tranen heb ik in dit leven al laten stromen?
En hoeveel tranen gaan er nog komen?
Volgens mij zijn het oceanen
Allemaal gevuld met mijn tranen

Tranen om dingen, mensen en dieren
Met wie ik het leven niet mag vieren
Mensen en dieren die werden weggerukt uit mijn bestaan
Omdat we een andere weg moesten gaan

Waarom is dit leven gevuld met zoveel verdriet en pijn?
Waarom kan er niet een beetje meer liefde en vrolijkheid zijn?
Ik hou van en wil best leven
Maar geef me dan ook de bouwstenen om het ten volle te kunnen beleven

Om steeds te moeten lopen in de vallei van de dood
Maakt van je ziel een hopeloos stuk schroot
Ik voel me vaak door het leven stuk geslagen
Waardoor ik al deze zware last niet langer mee kan dragen

Wie of wat gaat me helpen mijn taak te kunnen voltooien
Want alleen kan ik het niet meer rooien
De pijn, het verdriet en de zorgen zij worden mij te zwaar
Zo is het leven voor mij niet meer leefbaar.

Peter68 © ® 09-02-2022
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.