maandag 24 januari 2022

Leven


Waarom heb ik zo’n moeite met het leven
Ik heb zo ongelofelijk veel te geven
Maar op de een of andere manier komt het er niet uit
Zijn er blokkades waar ik steeds weer op stuit

En dan zijn er nog al mijn wonden die maar niet willen helen
Soms denk ik weleens, acht wat kan het mij ook allemaal schelen
Ik ben dit leven en deze wereld kotsmoe
Maar ja, we kunnen nergens anders naartoe

Ik zit gevangen op deze aardkloot
En mijn leven ligt in de goot
Dus blijven we maar overleven
Proberen ik mijn kennis en liefde aan andere te geven

En nee, ik ben niet een slachtoffer of treurig
Maar ik voel me verre van fleurig
Ik weet niet hoe ik moet leven
Dus blijf ik maar in mijn eigen wereldje zweven

Wat doe ik hier, waarom moet ik hier zijn?
In deze wereld vol met psychopaten, nodeloos verdriet en pijn
Zoals de wereld is dat hoort niet bij het leven
We moeten elkander niet haten, uitsluiten maar om elkaar geven

Waarom doen we elkander zoveel verdriet aan?
Waarom gaan we niet voor elkander staan?
Mij is vroeger nooit iets over het leven vertelt
Maar ik ben wel een liefdevolle held

O ik verlang zo naar vrede en rust
En naar een vrouw die me met onvoorwaardelijke liefde kust
Iemand die bij mij wil zijn
En me kan helpen relativeren al dat verdriet en die pijn

Ik heb de afgelopen jaren zo hard mijn best gedaan
Heb me ondanks alles niet uit het veld laten slaan
Heb altijd mijn eigen koers gehouden
En heb gesloopt alle muren die ik in mijn jeugd opbouwden

Mijn leven ging niet over rozen
Het was er niet een van liefkozen
Een klap voor je kop of een schop onder je reet kon je krijgen
En soms moest je heel hard rennen en hijgen

Maar ik wist het allemaal te overleven
Ben boven veel ellende uitgestegen
Doch soms doemen de schaduwen uit het verleden weer op
Spoken en feesten ze weer in mijn kop

Moet ik waken dat ze niet over mijn grenzen heen gaan
En zowel, dan moet ik ze keihard terugslaan
O lief en schoon Universum help mij alsjeblieft verder te helen
Opdat ik uw kennis en inzicht met de wereld kan delen.

Peter68 © ® 24-01-2022
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.