maandag 24 augustus 2020

Het vrije woord


Ik zou willen zeggen wat ik denk
Maar de kans bestaat dat ik daar iemand mee krenk
Ik moet dus diplomatiek schrijven
Anders mag ik niet blijven

Ik zal mijn woorden dus moeten wikken en wegen
Moeten kiezen tussen recht voor zijn raap of gedegen
Mijn punten goed moeten beargumenteren
En zo mensen proberen te enthousiasmeren

Al deze politieke correctheid maakt het moeilijk om nog iets te zeggen
Maar ik weiger mijn pen voorgoed neer te leggen
Ik geloof in de vrijheid van het woord
Alles dient gezegd te kunnen worden en te worden gehoord

Waarom plaatsen we overal politiek-correcte muren?
En proberen we zo andere hun leven te verzuren
Waarom het vrije woord steeds verder afknijpen?
Echt, ik probeer het allemaal te begrijpen

Maar ik kan aan al die verzuurde argumenten geen touw vastknopen
Dan zwijg ik liever en blijf ik op verlichting hopen
Polarisatie drijft onze samenleving steeds verder uit een
Het maakt de wereld voor vele afstandelijk en gemeen.

Peter68 © ® 24-08-2020
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.