maandag 18 mei 2020

Verlichting


Ik draai en ik worstel
Haal mijn ziel over de kosmische borstel
Ik zoek naar innerlijke verlichting
Naar weer een andere richting

Ik zoek een weg terug naar huis
Hier op aarde voel ik mij niet thuis
Noem me maar eigenwijs
Maar ik heb spijt van deze reis

Ik heb waarschijnlijk teveel hooi op mijn vork genomen
Waardoor het me niet lukt waarvoor ik was gekomen
Lieve moeder aarde vergeef mijn te enthousiaste ziel
Die voelt zich nu echt een schlemiel

Ik kan mijn draai hier niet vinden
Er zijn hier teveel dingen die mij storen en verblinden
Trauma’s en pijn die maar niet wil verdwijnen
Waardoor ik steeds meer begin weg te kwijnen

En niemand in de buurt die echt wil en kan luisteren
Teveel goedbedoelde adviezen die de boel verduisteren
Altijd maar in het duister opzoek naar verlichting
Ik weet alleen niet meer in welke richting.

Peter68 © ® 18-05-2020
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.