zaterdag 9 mei 2020

Moederdag


Moederdag, wat moet ik daarmee?
Mijn moeder niet bij me hebben is een wond, een diepe snee
48 jaar zijn we fysiek reeds van elkaar gescheiden
Die wetenschap blijft diep in mij snijden

 En ieder jaar weer is Moederdag voor mij een moeilijke dag
Die dag doet iets met mijn hartslag
Wij hadden als moeder en kind een bijzondere band
Ik liep graag met u hand in hand

U liet me de wereld ontdekken
U liet mijn ziel zich rekken en strekken
En plots was u verdwenen
En al ik kon doen was innerlijk en uiterlijk heel hard wenen

Het duurde even voor ik begreep dat u was overleden
Dat u ergens was waar ik in mijn menselijke staat niet kon toetreden
O, wat was mijn verdriet groot
Ik wenste mezelf heel vaak dood

Dan kon ik weer bij mijn lieve moeder zijn
En zou verdwijnen alle verdriet en pijn
Zou de zon weer in mijn leven gaan schijnen
En hoefde ik niet langer weg te kwijnen

Inmiddels weet ik beter, ben ik rijper en wijzer
Ben ik in het hete vuur gesmeed tot een stevig stuk ijzer
Ik weet dat u altijd aan mijn zijde zult zijn
Maar dat neemt niet weg het verdriet en de pijn

Lieve mama, het is dus weer Moederdag
Ik hou nog steeds van u met heel veel ontzag
Ik zou graag weer eens samen met u willen zijn
Een moeder en zoon dag dat lijkt me heel fijn.

Peter68 © ® 09-05-2020
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.