zondag 15 maart 2020

Er broeit iets in mij


Ik denk een veel zeggende titel voor wie mij een beetje kent. Ik lees de afgelopen dagen het een en ander over o.a. het coronavirus en over verplichte vaccinatie. Dan stijgen mij de haren te bergen. Ik las dat men in Denemarken al overgaat op verplichte vaccinatie. Waartegen is me dan weer een beetje onduidelijk, aangezien er geen middel is tegen het coronavirus. Dat duurt nog minimaal 2 tot 5 jaar als de claim die Nederlandse wetenschappers hebben gedaan “dat ze weten hoe het te stoppen” klopt.

Ik ben een van die mensen die niets moet hebben van vaccinatie en vertrouwd op zijn eigen lichaam en moeder natuur. Ik moet ook niets hebben van de moderne gezondheidszorg, ik heb niet eens een huisarts. Ik heb in mijn jeugd vier keer alle kinderziektes gehad “ik woonde in een kindertehuis”, daarna de Spaanse en Russische griep en in 1990 had ik voor het laatst de gewone Hollandse huis, tuin en griep. Sindsdien ben ik niet meer ziek of verkouden geweest.

Zodra ik iets merk dat er iets mis dreigt te gaan met mijn lichaam grijp ik standaard naar natuurlijke middeltjes, waarvan ik weet dat ze goed werken en ook geen vreemde bijwerkingen hebben. Voor wie het nog niet doorhad, de moderne gezondheidszorg is een verdienmodel. Ik heb een vrouw gekend en die had 28 verschillende soorten pillen die ze dagelijks moest slikken. Er waren er slechts 5 die voor haar kwaaltjes waren, de rest was om de bewerkingen van die 5 pillen tegen te werken.

En nee, ik heb er niets op tegen dat mensen zich laten vaccineren, dat moet een ieder voor zichzelf weten, zo liberaal ben ik dan ook weer wel. Maar dwing mij niet om iets te doen wat tegen mijn gevoelens in gaat, dan heb je aan mij echt een hele verkeerde. Vrijheid “in alles” is voor mij het hoogste goed, en wie aan mijn vrijheid komt heeft een probleem of je nu een individu bent, de Staat der Nederlanden of de EU. Van mijn vrijheid heb je af te blijven. Ik ben een vrij individu en ik beslis wat er met mij gebeurd en niet een of andere overheid die ik niet eens erken.

Vaccineren is voor mij onnatuurlijk. Als mensen ziek worden heeft dat een reden. Dat wil zeggen dat er een disbalans aanwezig is in hun lichaam en meestal heeft dat een psychologisch oorzaak. Ik heb al eens gezegd dat ieder mens eigenlijk naar de psycholoog zou moeten i.p.v. naar de dokter. Maar zoveel psychologen hebben we helaas niet. Maar goed, als een mens ziek is probeert het lichaam dat te corrigeren door middel van bijvoorbeeld koorts en braken, alles giftige stoffen die in het lichaam aanwezig zijn worden dan verwijderd om zo weer tot een lichamelijke balans te kunnen komen. Maar daarmee zijn we er nog niet, psychologisch moet er ook wat hersteld worden. Dat gebeurd vaak via (ijl/angst)dromen maar ook door veel nadenken. Tenminste dat was vroeger zo, tegenwoordig ligt iedereen in bed of op de bank voor de tv en met zijn/haar mobiel in de klauwen.

Ik kan me mijn processen nog goed herinneren toen ik die kinderziektes had en de Spaanse en Russisch griep. Ik heb toen vaak op het randje van leven en dood gelopen. Ik zag me zelf ook altijd in een bed liggen en ik zag dan de koorts mij besluipen. Als ik niet bij machten was om me te verdedigen dan had de koorts het gemakkelijk maar meestal vocht ik hele gevechten met hun uit. Ik pakje dan mijn gele sprei en probeerde die over hem heen te gooien, als dat lukte besprong ik hem vouwde de sprei helemaal om hem heen. Ik zag mezelf dan naar het raam lopen en daar de sprei buiten het raam uitkloppen. Als dat was gebeurd was ik op het punt aangekomen om beter te worden. Maar dan begon ook het denkwerk. En ik had geen tv “we hadden in het kindertehuis sowieso geen tv” of mobiel om me bezig te houden, ik kon hoogstens wat uit het raam van mijn kamer kijken.

Ziek zijn is dus helemaal niet zo slecht als ons wordt aangeleerd in deze 24 uurs economie. Het zou juist heel goed zijn als mensen weer eens echt de tijd zouden nemen om ziek te zijn en zich niet laten opjagen door werk en de maatschappij. Ziek zijn is tot jezelf komen, in jezelf kijken en van jezelf leren. Mensen zoeken het altijd buiten zichzelf maar het is juist in jezelf waar je moet zijn. In jou liggen alle antwoorden die je zoekt, je moet er alleen moeite voor willen doen om bij deze antwoorden te kunnen komen.

Peter68 © ® 15-03-2020