zondag 8 maart 2020

Ontspannen


Ik zou zo graag eens willen ontspannen
Alle spanningen uit mijn lichaam willen uitbannen
Verschillende ontspanningsoefeningen hebben bij mij weinig nut
Al die spanningen werpen mij soms in een diepe put

Soms vraag ik me af waar die spanningen vandaan komen
Het is echt niet van problemen of slechte dromen
Ik heb in principe weinig om gespannen over te zijn
Of komt het misschien door mijn innerlijke pijn?

Die innerlijke pijn van wat ik in het verleden heb moeten doormaken
Door mensen en systemen die mij probeerde te kraken
Men probeerde mij in het gelid te laten lopen
En op slinkse wijze mijn geest te slopen

Maar ik vertrouwde hen niet maar op mijn eigen intuïtie
Ik wilde niet meedoen aan hun slaven competitie
Ik volgde mijn hart en ging mijn eigen levenspad
Het was een zware weg en soms was die spekglad

Toch ben ik blij dat ik deze weg heb gekozen
Al ging die dan vaak niet over rozen
Ik heb veel geleerd en levenservaring opgedaan
En ben altijd op mijn eigen twee benen blijven staan

Ooit zal ik ook de spanningen in mijn lijf weten te verslaan
Zodra ik helemaal zal begrijpen waarom in deze weg ben gegaan
Ik kom steeds dichterbij dit doel
Dat is iets wat ik heel goed voel.

Peter68 © ® 08-03-2020
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.