dinsdag 4 februari 2020

Zoekende


Ik ben aan het wikken en wegen
Zoals dingen nu gaan staat mij tegen
Ik wil los uit systemen
Die mij de adem benemen

Patronen doorbreken
Mezelf van alles wat mij hindert losweken
Ik voel me rebels en opstandig
En ik weet, dat vinden mensen onhandig

Ik wil nieuwe wegen bewandelen
En alleen nog maar naar mijn intuïtie handelen
Me niet meer in allerlei bochten moeten wringen
Maar het lied van mijn hart zingen

Ja, de lente is een aantocht
En dan vlieg ik volgens sommige altijd uit de bocht
Wil ik orde en gezag overhoop gooien
En even flink lopen klooien

Dan ben ik een wolf die niet met zich laat sollen
Iemand waar je niet zomaar mee kunt rollebollen
Ik mis liefde en avontuur in mijn leven
Iemand aan wie ik mezelf helemaal kan geven

Die niet bang is mijn diep in mijn ogen te kijken
Iemand die mijn geest weet te verrijken
Die weet om te gaan met mijn nukken en verleden
Een vrouw uit het juiste hout gesneden.

Peter68 © ® 04-02-2020
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.