dinsdag 17 december 2019

Het getal 4

 

Zoals ik in het verleden al vaker schreef, wordt ik sinds het einde van 2016 achtervolgd door het getallen 4, 14, 44, 444 en 4444. Het getal 4 dus. Nu ben ikzelf een 4 persoon volgens de Tarot wat staat “in de Tarot voor de Keizer. De tarotkaart de Keizer staat voor; 


Deze kaart staat voor ons realisme en ons verlangen naar stabiliteit en zekerheid. Deze kaart toont onze zin voor orde en nuchterheid, voor discipline en verantwoordelijkheid, en de capaciteit onze energie te richten. De keizer brengt structuur in ons leven.

Op het vlak van werk staat De Keizer voor heldere concepten, standvastigheid en vastbeslotenheid. Het is hard werken waarbij het welslagen van onze plannen helemaal van onze eigen discipline afhangt. De dingen zullen ons niet komen aanwaaien.

Met betrekking tot ons bewustzijn toont deze kaart dat vage plannen nu vorm beginnen te krijgen en verwerkelijkt kunnen worden.

In onze persoonlijke relaties duidt De Keizer op een periode waarin relaties betrouwbaar en bestendig zijn, of waarin alle illusies verdwijnen. Ook wijst De Keizer op het gevaar van het uit zijn op een zo groot mogelijke zekerheid op relationeel vlak waardoor de verbintenis te beperkend kan worden.

Ik heb de afgelopen jaren gezocht naar de betekenis van het getal 4 in verschillende culturen en  godsdiensten maar geen van deze betekenissen resoneerde echt met me. In China staat het getal 4 bijvoorbeeld voor de dood. Maar 4 staat ook voor de 4 windrichtingen, de 4 jaargetijden, de 4 maanfasen en de 4 elementen: vuur, lucht, aarde en water. En zo zijn er nog tal van betekenissen te vinden voor het getal 4 in culturen en godsdiensten.

Nu kwam ik gisteren via een zielenzus op een site;  Welke Magische Gave Je Volgens Je Geboortedag Hebt Gekregen? Daar keek ik naar het getal 4 en wat ik daar las resoneerde wel met me.

Getal 4. De Elementaire

Het getal 4 hangt samen met de 4 aardse elementen: Vuur, Water, Lucht en Aarde. Jouw essentie is in balans met de vier aardse elementen en daarom ben je erg rationeel en heb je een sterke geest. Aangezien je constant energie uit de elementen put, is het erg moeilijk om je te vervloeken. Aangezien Vuur, Water, Lucht en Aarde een magisch energieveld om je heen vormen, wend je negativiteit af.

Na dit te hebben gelezen begreep ik ineens een heleboel over mezelf. Zo heb ik altijd al gezegd dat ik beschermd ben. Wat er ook gebeurd, ik overleef het wel, het komt wel goed. Ik moest ook aan mijn vader denken die altijd zei, al loopt Peter in zeven sloten tegelijk, het zal altijd goed met hem komen. En als ik dan terugkijk op mijn leven en zie wat ik allemaal heb doorstaan aan slechte dingen en ziektes dan klopt het ook helemaal.

Ik ben van sterrenbeeld een Ram, een vuurteken dus en vuur is ook mijn lievelingselement. Vuur staat voor mij voor de kleur rood wat weer mijn lievelingskleur is. Maar het staat voor mij ook voor de liefde, doorzetten, enthousiasme, rationaliteit, kracht, magie, bliksem/elektriciteit, hard werken “op wat voor manier dan ook, binnen een baan of aan jezelf” openheid/openbreken en de vrije geest.

Een ander iets in de uitleg over het getal 4 wat me opvalt is dat ik constant energie put uit de 4 elementen. En dat klopt ook. Hoe vermoeid ik me ook voel “lichamelijk en op zielsniveau” ik ga maar door. Ik heb mezelf vaak afgevraagd hoe het komt dat ik maar blijf doorgaan, nu heb ik dus mijn antwoord.

Peter Barkum © ® 17-12-2019