zaterdag 23 november 2019

Loslaten


Loslaten, een constante die maar blijft gebeuren
Steeds weer moet je je van mensen die je liefhebt losscheuren
Je moet ze laten gaan
Omdat jullie beiden andere wegen moeten inslaan

Steeds weer is het een pijnlijk proces om doorheen te gaan
Steeds weer moet je je er doorheen slaan
Maar zo werkt de kosmos
En soms voelt dat als een grote chaos

Doch mijn vertrouwen in het universum is groot
Al klinkt dat voor vele misschien idioot
Maar het universum schenkt mij alles wat ik nodig heb
Van basis benodigdheden tot een schep

Ik heb in mijn leven al veel mensen moeten loslaten en laten gaan
Het voelde vaak als met legen handen staan
De pijn die scheurt door je hart
De tranen en alle smart

Ik vind het een van de moeilijkste dingen in dit leven
Maar het is een vast gegeven
Soms moet je mensen laten gaan
Omdat jullie beiden andere wegen in moeten slaan.

Peter Barkum © ® 23-11-2019
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.