dinsdag 10 september 2019

Zoekende


Wanneer zal ik ooit een keer gelukkig zijn?
Wanneer zal ik verlost zijn van alle verdriet en pijn?
Wanneer kan ik voluit gaan stralen?
En het beste uit mezelf naar boven gaan halen?

Het zijn allemaal vragen die al jaren door mijn geest heen dwalen
En aan al die vragen zitten ook weer vele verhalen
De wil is er wel maar ik zie de mogelijkheden niet
Bovendien ligt er ook nog heel veel angst in het verschiet

Wie kun je in deze wereld vertrouwen?
Op en met wie kun je een solide fundering opbouwen?
Te vaak heb ik teleurstellingen moeten slikken
Te vaak heb ik allerlei rottigheid moeten pikken

Zag ik prachtige dromen in de afgrond verdwijnen
En lieten mij achter met veel verdriet en pijnen
Ze deden mij twijfelen aan het leven
En dan stelde ik me de vraag, waarom ik mezelf zou moeten geven?

Ik ben opzoek naar nieuwe wegen
En antwoorden die altijd zijn verzwegen
Naar oplossingen die deze wereld nu splijten
Die hele levens verwoesten en openrijten

Opzoek naar iemand die mij weet te stimuleren
En mij nog het een en ander weet te leren
Iemand met de juiste frequentie en gevoel
Iemand met hetzelfde liefdevolle doel.

Peter Barkum © ® 10-09-2019
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.