vrijdag 27 september 2019

Vermageren


Gisteren na het douche stond ik mijn lichaam even aan het bekijken en het viel me op dat ik magerder was geworden. Mijn zuske had het me vorige maand ook al gezegd maar toen had ik zoiets van, het zal wel omdat het zo niet voor me voelde. Maar nu zag en voelde ik dus dat het echt waar was. Op zich is het niet verwonderlijk, ik kan “helaas” niet meer zoveel eten als ik ooit eens deed. De Bourgondische maaltijden die ik vroeger naar binnen werkte zijn voorgoed verleden tijd. 500 gram aan warme maaltijd en een klein tussendoortje zoals fruit en noten en dan hebben we het wel gehad. Eet ik meer dan komt het meteen retour. Best moeilijk voor mij aangezien ik best wel een emo-eter ben.

Maar goed, ik ben dus aan het afvallen, iets waar ik wel blij mee ben aangezien ik veel te dik was. Als ik mezelf vergelijk tussen hoe ik was in 2011 en nu dan ben ik sowieso al heel veel gewicht kwijt. De laatste keer dat ik op een weegschaal stond woog ik 125 kilo. Sinds 2011 ben ik heel veel spiermassa kwijt geraakt door de spierdystrofie. Vooral bij mijn armen en bovenlichaam is er veel verdwenen maar ook mijn benen hebben heel wat spiermassa verloren. Ik merkte dat mijn kontje nu ook aan het krimpen is qua spiermassa “is altijd lekker strak geweest” en ook mijn Bourgondische buikje is aan het verdwijnen, ik kon mijn gereedschap weer zien hangen. 😂

Waar het gaat eindige weet ik niet, dat zien we vanzelf wel. Misschien dat ik zo licht wordt dat de wind me kan oppakken en me naar de hemel terug draagt. Ik hoop in ieder geval dat ik nog kan blijven wandelen, ik kan de natuur niet missen ongeacht het seizoen al is het Lente seizoen me toch het meest dierbaar al is de herfst met al zijn kleuren ook heel mooi. 🍂

Peter Barkum © ® 27-09-2019