maandag 13 november 2023

Excuus / Excuse

  

(For English scroll down)

Het jaar 2023 is geen goed schrijvers jaar geweest voor mij hier op mijn blog. Ik had aan het einde van 2022 allerlei wilde plannen/onderwerp om over te schrijven. Helaas kreeg ik last van een schrijvers blokkade die me eigenlijk het hele jaar dwars heeft gezeten. Zelfs het schrijven van dit korte stukje valt mij moeilijk. Ook ga ik dit jaar door allerlei spirituele processen heen, waardoor ik soms twijfel aan mezelf en de dingen die ik schrijf.

Het is goed om af en toe aan jezelf te twijfelen, om weer eens te kijken wie je nu werkelijk bent? Ik heb op het moment geen idee wie ik ben. Ik weet mijn naam, waar ik woon en wat ik doe, maar verder is het allemaal een blur voor me. Het is niet erg, komt vanzelf wel weer goed, ik heb vertrouwen in het Universum. Het zijn processen waar we uiteindelijk allemaal doorheen zullen moeten gaan.

Het huidige proces waar ik nu in zit begon rond de Leeuwenpoort in augustus. We hebben het dan vaak over een achtbaan ritje, maar dit is zoveel meer dan een achtbaan ritje. Voor mij voelt het als het afsterven van mijn oude ik, en als het goed is moet er ergens ook weer een nieuwe ik herboren worden. Het is een soort van Pluto proces. Pluto is de planeet van leven en dood, van sterven en wedergeboorte.

Maar wat ik dus wilde zeggen met dit schrijven is, mijn excuus dat ik niet meer heb geschreven op dit blog. Maar zoals ik al eerder schreef het lukt me dit jaar moeilijk door alle processen waarin ik zit. Misschien dat volgend jaar beter in mijn schrijvers vel zit.

Peter68 © ® 13-11-2023


Excuse

The year 2023 has not been a good writing year for me here on my blog. I had all kinds of wild plans/topics to write about at the end of 2022. Unfortunately, I suffered from writer's block that has actually bothered me all year. Even writing this short piece is difficult for me. I am also going through all kinds of spiritual processes this year, which sometimes makes me doubt myself and the things I write.

It's good to doubt yourself every now and then, to take another look at who you really are? I have no idea who I am at the moment. I know my name, where I live and what I do, but other than that it's all a blur to me. It's not a big deal, it will work itself out, I have faith in the Universe. These are processes that we will all have to go through eventually.

The current process I am in now started around the Lion's Gate in August. We often talk about a roller coaster ride, but this is so much more than a roller coaster ride. To me it feels like the death of my old self, and if all goes well, a new self must be reborn somewhere. It's kind of a Pluto process. Pluto is the planet of life and death, of dying and rebirth.

But what I wanted to say with this writing is, I apologize for not writing more on this blog. But as I wrote before, it is difficult for me this year due to all the processes I am in. Maybe next year I'll feel better as a writer.

Peter68 © ® 11/13/2023