dinsdag 2 mei 2023

Droom / Dream

(Scroll down for English)

Ik droomde dat iemand die ik ken naar mij toe kwam in de gedaante van een kraai. Ze was in het zwart maar de buik was donkergroen. Ze kwam de waarheid over mij vertellen. Nu ben ik daar nooit bang voor geweest, graag zelfs, maar dit was gewoon gemeen. De dingen die ze zei zaten vol met haat jegens mij. Uiteindelijk zei ze dat ik een gruwelijke dood verdienen voor alles wat ik haar en alle andere in mijn leven had aangedaan.

Al die tijd dat zij aan het spreken was bleef ik rustig en liet alles over me heen komen. Toen zei ik, als mensen liefhebben en op mijn manier helpen een misdaad is, dan verdien ik inderdaad een gruwelijke dood. Maar nog jij of iemand anders gaat daar over, dat is geheel aan het Universum. Ik leef mijn leven zoals ik dat wens te leven en niet volgens jou of maatschappelijke regels.

De haat jegens mij die uit jouw woorden voort vloeit is niet meer dan jaloezie. Wij zijn elkanders spiegel en wat jij ziet in mij zou je misschien wel voor jezelf wensen. Ondanks al je haat jegens mij zal ik op een afstand van je blijven houden omdat dat is wie ik werkelijk ben, liefde. Ik zag vuur in haar ogen verschijnen van woede, maar ze zei niets meer en loste op in het niets.

Peter68 © ® 02-05-2023


Dream

I dreamed that someone I know came to me in the form of a crow. She was in black but the belly was dark green. She came to tell the truth about me. Now I've never been afraid of that, gladly even, but this was just mean. The things she said were full of hatred towards me. In the end she said I deserved a horrible death for everything I had done to her and everyone else in my life.

All the while she was speaking I remained calm and let everything came over me. Then I said, if loving people and helping in my way is a crime, then I do indeed deserve a horrible death. But still you or someone else is in charge of that, that's entirely up to the Universe. I live my life the way I wish to live and not according to you or societal rules.

The hatred towards me that flows from your words is nothing more than jealousy. We are each other's mirror and what you see in me you might wish for yourself. Despite all your hatred towards me, I will continue to love you from a distance because that is who I really am, love. I saw fire appear in her eyes with anger, but she said nothing more and dissolved into nothingness.

Peter68 © ® 02-05-2023