donderdag 19 januari 2023

Zoekende / Searching

 
(Scroll down for English)

Ik ben altijd zoekende geweest naar de puzzelstukjes van dit leven.
Laat mij duidelijker zijn, ik heb nooit echt geweten waarom ik hier op aarde ben en wat ik hier kom doen? De meeste mensen weten wat ze willen en waar ze naartoe willen werken.

Ik heb dat nooit echt geweten. De dingen die ik vroeger wilde konden niet omdat ik daar lichamelijk niet toe in staat was. Ik wilde vroeger het leger in, daarvan alles leren en over de wereld reizen. Daar ook mijn vrachtwagen rijbewijs halen en wie weet na het leger vrachtwagen chauffeur worden. Maar mijn ogen en mijn rug zeiden no way en dat was dus het einde van die droom.

Ik denk ook niet dat het een groot succes was geworden aangezien ik toen een grote rugtas vol met allerlei psychologische problemen bij me had. Ik was toen aan het overleven en greep iedere strohalm die ik zag aan om verder te kunnen leven. Ik heb eerlijk gezegd ook helemaal niets met het leger, oorlog en geweld, ik ben een vredelievend mens die graag mensen wil helpen te leven in vrijheid, vrede met zichzelf en andere.

Ik heb ook teveel meegemaakt om oorlog te gaan voeren. Ik ben ook niet iemand die vaderlandsliefde heeft, ik heb me nooit Nederlander gevoeld, ik ben een wereldburger en respecteer iedereen die anders wil leven, geloven of werken. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van de plek waar ik leef en zal veel doen om het te beschermen, maar ik wil er niet voor sterven, daar heb ik het leven te lief voor. Maar misschien is dat mijn overlevingsinstinct die spreekt.

Terug naar de puzzelstukjes. Door de jaren heen ben ik dus zoekende naar de puzzelstukjes die mij misschien kunnen vertellen waarom ik hier ben en wat ik hier nu precies kom doen? Op een paar puzzelstukjes na heb ik nog niet echt kunnen ontdekken hoe en waarom? Eén puzzelstukje verteld mij dat ik hier ben voor moeder aarde, een ander puzzelstukje verteld mij dat ik hier ben om deel uit te maken van het leven van een aantal zielen die mij zeer lief zijn, weer een ander puzzelstukje verteld mij dat ik hier ben omdat ik moest helpen drie fantastische kinderen op deze wereld te zetten en een ander puzzelstukje verteld mij dat ik hier een aantal zielen moest helpen verder te komen in hun leven.

Goed, dat zijn mooie en belangrijke dingen om te mogen doen, maar wat kom ik dan verder doen? Ik heb mensen geholpen verder te komen in hun leven, heb drie fantastische kinderen op deze wereld gezet, heb moeder aarde geholpen en nog en ben onderdeel van het leven van enkele prachtige zielen. Is er meer? Ja, er is natuurlijk het verrijken van mijn ziel en het uitwerken van oud karma waaronder dat van mijn familie die ook het nodige heeft meegemaakt door de eeuwen heen. Je zou zeggen, is dat niet genoeg? Ik geef toe dat het een heel vol bordje is, maar ik zou ook iets voor mezelf willen hebben/bereiken. Natuurlijk is het uitwerken van al dat karma iets heel moois en ik ben daarin al aardig op weg, maar soms knaagt er iets aan me. Ik weet het niet hoe ik dat verder moet uitleggen. Ik moet ook eerlijk bekennen dat is mijn handen vol heb aan het uitwerken van karma, het helpen van moeder aarde en alles wat daar soms nog tussendoor komt.

En misschien jaag ik wel allerlei hersenspinsels na en moet ik gewoon doen wat ik nu weet en de rest laten voor wat het is. Ik ben ook niet iemand die zich zomaar weer in een nieuw avontuur stort of allerlei nieuwe dingen gaat leren, al doen heel veel andere dat misschien we, maar ik ben hen niet. Mijn dromen over dit leven waren vroeger anders, ik heb soms het gevoel dat ik kansen heb gemist en heb gefaald. Maar aan de andere kant, als ik zie wat ik allemaal heb doorstaan in dit leven dan ben ik met vlag en wimpel geslaagd. Dus laten we het daar maar op houden. Goed, ik ga nog even opzoek naar wat puzzelstukjes, misschien dat ik wat meer duidelijkheid kan verkrijgen.

Peter68 © ® 19-01-2023



Searching

I have always been searching for the puzzle pieces of this life.
Let me be clearer, I've never really known why I'm here on earth and what I'm here to do? Most people know what they want and what they want to work towards.

I never really knew that. I couldn't do the things I used to want because I was physically incapable of doing so. I wanted to join the army, learn all kinds of things there and travel the world. There also get my truck driver's license and who knows after the army become a truck driver. But my eyes and my back said no way and that was the end of that dream.

I also don't think it would have been a great success since I had a large backpack full of all kinds of psychological problems with me. I was then surviving and grasping at every straw I saw to continue living. To be honest, I have nothing at all with the army, war and violence, I am a peace-loving person who wants to help people live in freedom, peace with themselves and others.

I've been through too much to go to war. I am also not someone who has patriotism, I have never felt Dutch, I am a citizen of the world and respect everyone who wants to live, believe or work differently. Don't get me wrong, I love the place I live in and will do much to protect it, but I don't want to die for it, I love life too much for that. But maybe that's my survival instinct speaking.

Back to the puzzle pieces. So over the years I've been looking for the puzzle pieces that might tell me why I'm here and what exactly am I here to do? Apart from a few puzzle pieces, I haven't really been able to discover how and why? One puzzle piece tells me I'm here for Mother Earth, another puzzle piece tells me I'm here to be part of the lives of some souls I love very much, yet another puzzle piece tells me I'm here because I had to help bring three wonderful children into this world and another puzzle piece told me that I had to help some souls to move forward in their lives.

Well, those are nice and important things to be allowed to do, but what else am I going to do? I have helped people move forward in their lives, brought three wonderful children into this world, helped mother earth and still and am part of the lives of some beautiful souls. Is there more? Yes, of course there is enriching my soul and the working out of old karma including that of my family who have also experienced a lot through the ages. You would say, isn't that enough? I admit that it is a very full plate, but I would also like to have / achieve something for myself. Of course working out all that karma is something very beautiful and I'm already well on my way, but sometimes something gnaws at me. I don't know how to explain that further. I must also honestly admit that I have my hands full working out karma, helping mother earth and everything that sometimes comes in between.

And maybe I'm chasing all kinds of fantasies and I should just do what I know now and leave the rest for what it is. I'm also not someone who just throws himself into a new adventure or learns all kinds of new things, although many others may do that, but I'm not them. My dreams about this life used to be different, I sometimes feel like I missed opportunities and failed. But on the other hand, when I see what I've been through in this life, I passed with flying colours. So let's just stop there. Okay, I'm going to look for some puzzle pieces, maybe I can get some more clarity.

Peter68 © ® 19-01-2023