dinsdag 3 januari 2023

 Mijn winter worsteling / My winter struggle

(Scroll down for English)

Winter, niet mijn beste periode van het jaar. Nauwelijks zonlicht, dus een lage batterij. Voor sommige mensen misschien vreemd, maar ik loop op zonlicht. Zou er geen zonlicht zijn dan zou ik snel het loodje leggen. Geen wonder dus dat ik hunker naar de lente, naar zonlicht en warmte. En hoe heter, des beter voor deze Peter. In het Nederlands rijmt het en klinkt het beter.

Ik worstel weer met mezelf, met het leven en deze zieke wereld. Hoewel ik geen media volg hoor en zie ik soms wel eens wat waar mijn maag van omdraait. En dan vraag ik mij af, zijn mensen nu echt zo dom of willen ze het gewoon niet zien? Ik wil niet beweren dat ik alles weet of zelfs beter weet, maar als ik naar mijn gut feeling luister dan is mij heel duidelijk wat voor een spel hier gespeeld wordt.

Hoewel ik graag alleen ben heb ik een ongekende liefde voor de gehele mensheid. Het liefste zou ik iedereen willen helpen en geven wat ze echt nodig hebben. Maar ik ben slechts éen mens en ik heb de middelen niet om iedereen te helpen. Maar als ik kon? Dan zou iedereen te eten hebben, een veilig dak boven zijn haar hoofd, echt onderwijs zodat mensen zich verder kunnen ontwikkelen, medische zorg en de vrijheid om te doen wat men wil zolang het goed is.

We leven in een hele bijzondere tijd waarin we overgaan van een tijdperk naar een ander. De negen jaar tussen 2012 en 2021 waren al heel bijzonder, maar wat we de komende 20 jaar gaan meemaken zal nog veel meer bijzonder zijn. Veel zal gaan veranderen en we zullen door heel veel zure appels moeten heen bijten zoals we de afgelopen 3 jaar al hebben gemerkt. Wat wij vroeger normaal noemde "wat overigens niet normaal was" zal nooit meer terugkomen.

Mijn gevoel geeft aan wat er de komende jaren allemaal gaat komen, mijn gevoel liegt nooit en daarin ligt voor mij dus ook de worsteling. We zullen afscheid gaan moeten nemen van dingen die wij heel normaal vonden en waar we mee zijn opgegroeid. Ik ben nooit echt een fan van verandering geweest, tenzij ik die veranderingen zelf aanbreng. Maar ik weet ook heel goed dat verandering onderdeel is van het leven. Verandering is evolutie en daar draait het hele Universum om.

En ik wil best veranderen, dat is een van de hoofddoelen in mijn leven, om te evolueren naar een hoger bewustzijn van leven. Maar het is geen gemakkelijke weg kan ik u zeggen. Zeker niet als je al het een en ander te verstouwen hebt gehad aan ellende en traumatische ervaringen. Soms denk ik wel eens, kon ik maar terug in de tijd om mijn jongere zelf te beschermen tegen al die ellende en trauma's. Maar aan de andere kant, dan zou ik mezelf beroven van een heleboel waardevolle levenservaringen.

Maar het verdriet en de pijn, hoe kom je ervan af? Ik heb al zo vaak alles wat ik ooit heb meegemaakt herbeleefd in gedachtes en in dromen. En zo vaak heb ik gedacht, ik hoop dat ik nu bevrijd ben van al die ellende, maar dan wordt het winter en komt die hele bullshit weer bovendrijven. Mijn oma zou zeggen, je kunt er de klok op gelijk zetten.

Dus wat mij betreft, mag de lente uit breken, de zon doorbreken en de warmte mij verwarmen als een heerlijke dikke zachte deken van liefde dat kan. Ik ben klaar met al dat geworstel, met steeds die herbelevingen van shit die is geweest. Ik ben klaar met mijn verleden, ik wil leven in het hier en nu, mijn blik gericht op een betere toekomst voor de gehele mensheid.

Peter68 © ® 03-01-2023



My winter struggle


Winter, not my best time of the year. Hardly any sunlight, so my battery is low. Strange for some people, but I walk on sunlight. If there was no sunlight, I would die quickly. So it's no wonder I crave spring, sunlight and warmth. And the hotter, the better for this Peter. In Dutch it rhymes and sounds better.

I'm struggling with myself again, with life and this sick world. Although I don't follow any media, I sometimes see something that turns my stomach. And then I wonder, are people really that stupid or do they just not want to see it? I don't want to claim that I know everything or even know better, but if I listen to my gut feeling then it is very clear to me what kind of game is being played here.

Although I like to be alone, I have an unparalleled love for all of humanity. I would love to help everyone and give them what they really need. But I am only one human being and I don't have the resources to help everyone. But if I could? Then everyone would have food, a safe roof over their heads, real education so that people can develop further, medical care and the freedom to do what they want as long as it is right.

We live in a very special time when we pass from one era to another. The nine years between 2012 and 2021 were already very special, but what we will experience in the next 20 years will be even more special. A lot will change and we will have to bite through a lot of sour apples as we have noticed over the past 3 years. What we used to call normal "which was not normal by the way" will never come back.

My feeling indicates what will come in the coming years, my feeling never lies and that is where the struggle lies for me. We will have to say goodbye to things that we found very normal and that we grew up with. I've never really been a fan of change unless I make those changes myself. But I also know very well that change is part of life. Change is evolution and that is what the entire Universe is all about.

And I am willing to change, that is one of the main goals in my life, to evolve to a higher consciousness of life. But it's not an easy road I can tell you. Certainly not if you've already had to put up with misery and traumatic experiences. Sometimes I think if only I could go back in time to protect my younger self from all that misery and trauma. But on the other hand, I would be depriving myself of a lot of valuable life experiences.

But the sadness and the pain, how do you get rid of it? I've relived so many times everything I've ever experienced in thoughts and dreams. And so many times I've thought, I hope I'm free from all that misery now, but then it will be winter and all that bullshit will float to the surface again. My grandma would say, you can set the clock by it.

So as far as I'm concerned, may the spring break, the sun break through and the warmth warm me like a lovely thick soft blanket of love can. I'm done wrestling, reliving shit that's been. I am done with my past, I want to live in the here and now, my eyes set on a better future for all of humanity.

Peter68 © ® 03-01-2023