woensdag 11 mei 2022

Langzaam helen

Al mijn herinneringen zijn van alle kanten bekeken en schoongemaakt
Ze liggen daar in het licht poedelnaakt
Doch sommige heb ik aan het licht onttrokken
Het zijn voor mij nog te grote brokken

Herinneringen vol met vernedering, verdriet en pijn
Ze snijden mij nog te diep in mijn brein
Innerlijke verwondingen die maar niet willen helen
Dingen die ik nog niet kan/wil/durf te delen

Het is moeilijk, innerlijk vreet het aan mij
En dat maakt mij geenszins blij
Het blokkeert mij in wie ik werkelijk kan zijn
Ik weet wie ik ben, daarom doet het me zo’n pijn

Maar eerst moeten echt alle wonden helen
Voordat ik mijn werkelijk rol in dit leven kan spelen
Stapje voor stapje kom ik er wel
Maar soms moet ik even door een persoonlijke hel

Loop ik tastend door het duister
Wachtend op dat innerlijke gefluister
Herrijs ik weer als een feniks uit de as
En ga verder in mijn eigen pas.

Peter68 © ® 11-05-2022
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.