zondag 8 mei 2022

Filosoferen

Soms zit ik weleens te filosoferen
Probeer ik iets te doorgronden en te leren
Ben ik opzoek naar antwoorden over het hoe en waarom
Zoek ik naar innerlijke rijkdom

De slotsom is vaak dat deze wereld heel krom is
En begrijp en voel ik hen innerlijke gemis
Het gemis waar mensen vaak over vertellen
Als ze niet langer meer meetellen

Voor vele voelt deze wereld heel bot en gemeen
De cohesie is weg, veel staan vaak alleen
Dat is de kracht van het systeem
Creƫer voor iedereen een probleem

Verdeel en heers wordt het ook wel genoemd
Laat ze allemaal spartelen en maak ze niet beroemd
En zo kan de 1% doen en laten wat ze wil
Zonder dat iemand ooit slaak een gil

Doch, als al die eenlingen nu eens samen kwamen
Om een mooiere wereld te beramen
Een wereld voor jong en oud
Een wereld voor iedereen waar jij van houd

Geen politiek of religie meer die ons proberen te verdelen
Maar een wereld waar iedereen in kan spelen
Waar een ieder kan zijn wie die werkelijk is
Zonder ooit nog te hoeven voelen dat innerlijke gemis.

Peter68 © ® 08-05-2022
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.