vrijdag 26 maart 2021

Kracht

 
Ik heb veel geleden
In mijn troebele verleden
Mijn leven is anders verlopen dan dat van u
Toch ben ik samen met u in het hier en nu

Ik woonde in kindertehuizen
Moest in mijn leven heel vaak verhuizen
Ook heb ik veel gezworven
En ben wel duizendmaal gestorven

Ik heb honger geleden
Heb tegen de mobiele eenheid gestreden
Ik heb uit de vuilnisbak gegeten
Die vernedering drukt nog altijd zwaar op mijn geweten

Maar ondanks alle ellende ben ik steeds weer opgestaan
Toch ben ik steeds weer doorgegaan
Ik ben een zwervende onrustige geest
Die op heel veel plekken is geweest

Waar of bij wie mijn thuis is, ik heb geen idee
Ik loop in dit leven al een tijdje mee
Zwerven en zoeken
In alle gaten en in vele hoeken

Wanneer mijn tocht eindigt is onbekend
Dat weet je pas als je er werkelijk bent
Dat de goede periode van mijn leven nu maar mag komen
Zodat ik daar niet langer meer over hoef te dromen.

Peter68 © ® 26-03-2021
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.