maandag 15 maart 2021

Filosoferen

Soms denk ik wel eens waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen?
Het is hier nou niet precies een feest met slingers en ballonnen
Het leven op aarde is moeilijk en hard
En soms zelfs heel apart

Ik filosofeer soms over hoe mijn leven zou kunnen zijn
Liggend in het zonnetje langs de Rijn
Genietend van wat eten en van moeder natuur
Alles in harmonie en zo puur

Misschien na dit leven krijg ik die kans
Genietend in de hemelse weide met op mijn hoofd een lichtkrans
Na al die vele millennia van leven even rust
En wie weet wordt ik dan ook wel door een engel gekust

Ik ben het zo moe van steeds weer die strijd
En het doet me pijn te zien het gebrek aan vertrouwen en eenheid
Heb elkander lief en leef in harmonie
Zo moeilijk is dat toch nie?

We zijn hier niet om elkaar met messen, geweren en bommen te bestrijden
We zijn hier om elkaar lief te hebben en te bevrijden
Heb lief, dans, zing, speel en spring
Eer elkaar familie, vrienden en kennissenkring.

Peter68 © ® 14-03-2021
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.