maandag 22 februari 2021

Idealistische dromen

Mijn leven hangt aan een dun zijden draadje
Pas en wil ik nog wel door dat hele nauwe gaatje?
Ik hou er niet van om me in allerlei bochten te moeten wringen
Dus misschien kan ik dan maar beter springen

Maar durf ik die sprong wel te wagen?
Of is dat om nog meer problemen vragen?
Gedachten gaan en komen
Terwijl ik over een ander leven ben aan het dromen

Een leven zonder trauma’s en verdriet
Een leven waarvan ik optimaal geniet
Waar liefde en vrijheid regeren
Waar je niet in eenzaamheid hoeft te creperen

Het aardse leven zal ik nooit begrijpen
Dus kan ik er misschien maar beter tussenuit knijpen
Ik ben hier voor vele toch maar een blok aan het been
En voor andere weer een vervelende dondersteen

Ik ben iemand waar nooit iets van terecht zal komen
Omdat ik maar idealistisch blijf dromen
Over een vrije wereld zonder oorlog, honger, ziekte, armoede en verdriet
Zeg me nu eens eerlijk, wie wil dat nou niet?

Peter68 © ® 22-02-2021
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.