vrijdag 23 oktober 2020

Aan en uitkleden

 Wandelt door mijn zoveelste leven
Probeer ik het best van mezelf aan deze wereld te geven
Doch de wonden uit dit en vorige levens leiden me vaak af
Ze voelen vaak aan als een zware straf

De laatste maanden komen gebeurtenissen weer naar de oppervlakte drijven
Gebeurtenissen waar ik moeite mee heb om erover te schrijven
Ik wil me ook liever niet op het verleden richten
Niet weer voor de pijn en verdriet zwichten

Ik wil leven in liefde, vrijheid en vrede
Pionieren en nieuwe paden betreden
Nieuwe dingen ontdekken
En met wat ik geleerd heb nieuwe mogelijkheden aantrekken

Ik wil niet zwemmen in het bad vol bloed
Of waden door de plas van roet
Ook het moddermoeras wil ik aan mij voorbij laten gaan
Mijn grootste wens is om te evolueren en onbekende wegen in te slaan

En hoewel ik innerlijk kapot ben ga ik onvermoeibaar voort
Is er iets in mij dat mij opdrijft naar dat onbekende oord
Naar een plek in mijn leven waar ik mag zijn
Waar ik kan genieten zonder het verdriet en de pijn

Ook mijn eenzaamheid zal dan verdwijnen
En mijn zielsliefje zal dan verschijnen
Ik zie haar wel eens gedeeltelijk in mijn dromen
Maar ik heb geen idee wanneer ze echt in mijn leven gaat komen

En misschien gaat dat ook nooit gebeuren
Er zijn nog zoveel oude wonden die ik moet openscheuren
Wonden die na vele jaren en eeuw dienen te genezen
Daar mag ik nu niet zomaar overheen racen

Toch hoop ik ooit eens zo snel te stromen als een rivier
En niet langer heen en weer te dwarrelen in de wind als een stuk papier
Heen en weer gegooid tussen heden en verleden
Me steeds aan en uit te moeten kleden.

Peter68 © ® 23-10-2020
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.