donderdag 5 december 2019

Vluchten


Steeds vaker bekruipt mij het gevoel om te willen vluchten
Steeds vaker als ik de wereld in kijk moet ik diep zuchten
En bij het gevoel van vluchten komt ook omhoog een diep verdriet
En denk ik vaak, deze 3D wereld is totaal kierewiet

Als ik mensen hoor spreken
Hoe ze elkander proberen af te breken
Altijd heeft een ander het gedaan
Ze zijn niet bereid om voor hun eigen daden te gaan staan

Vele leven niet vanuit liefde maar vanuit haat
En voor hen is alles en iedereen het kwaad
En niet alleen personen, zelf hele landen
En ze moge allemaal in de hel branden

Mensen, bepakt en bezakt met materialistische spullen
O waarom lopen deze mensen als kippen zonder kop te lullen?
Kijk toch eens in uw innerlijke spiegel
Sla uzelf desnoods voor uw eigen giechel

Wordt nu eens wakker en stop met al uw geklaag
U gedraagt zich als een klein verwend blaag
U heeft alles wat uw hartje begeerd
Maar blijkbaar heeft u weinig geleerd

Al die ontevreden mensen
Die elkander allerlei enge ziektes toewensen
Hoe heeft dit zo allemaal kunnen gebeuren
Waarom hebben ze zich van de liefde die we in essentie zijn laten afscheuren?

We zijn hier op aarde om te spelen
Om met elkander lessen en liefde te delen
Maar onze samenleving is van het pad afgeweken
En nu staan we op breken.

Peter Barkum © ® 05-12-2019
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.