dinsdag 5 november 2019

On my way up

Lyrics Brian May - On my way up - from the album Another World. © ® 1998

De afgelopen dagen zijn niet gemakkelijk geweest. Steeds weer moest ik worstelen of in gevecht gaan met de vele energieën en demonen uit mijn eigen roerige verleden. Sommige kwamen nog even boven drijven omdat ik ze destijds niet voldoende had afgestoft of omdat ik de les niet geheel had geleerd. Wie denkt dat spiritueel en hoog gevoelig zijn leuk of een pretjes is zit er flink naast. Het is 24/7 keihard werken waarmee ik niemand van zijn/haar spirituele pad wil weghouden, maar weet waar je aan begint, er is geen weg terug als je er eenmaal aan bent begonnen.

Afgelopen middag op energetisch niveau een goed gesprek gehad met mijn begeleider, beschermengel en goede vriend Ramirez. Wat zou ik toch zonder hem moeten? Maar om een lang gesprek kort te maken, hij zei dat ik mezelf maar weer eens een schop onder mijn kont moest geven en dat heb ik dus maar gedaan. Vertrouwen op mijn intuïtie en heel dichtbij mezelf blijven de komende tijd. Zeker nu allerlei planeten de kosmische spanning naar een hoogtepunt aan het opdrijven zijn. Zal ik ze even allemaal opnoemen? Het is best wel spannend wat er allemaal gaande is, daar hoef je echt geen journaal voor te kijken of de courant te lezen.

Nou daar gaat die. Mercurius “planeet van de communicatie” is op 31-10 retrograde gegaan. Dit betekend dus dat de communicatie stroef verloopt tot ongeveer 21-11. Bovendien staat Mercurius in het sterrenbeeld en waterteken Schorpioen wat voor vele best een duister sterrenbeeld is. Mercurius maakt op het moment ook een sextiel met onruststoker Pluto die weer in Steenbok staat. Dan door naar de god van de oorlog Mars. Die staat op het moment in Weegschaal en loopt langzaam naar Schorpioen die die op 19-11 in zal gaan. Mars staat op het moment square Pluto, in oppositie naar zijn zusterplanetoïde Eris “die in Ram staat” en zal vanaf 19-11 ook nog eens oppositie Uranus “die in Stier staat en retrograde is” staan. Mars, Pluto, Uranus en Eris zijn de perfecte cocktail voor explosieve dingen. Mars is de god van de oorlog, Pluto is confronterend, Uranus staat voor plotselinge verandering en Eris staat voor tweedracht en strijd. Is het dan allemaal kommer en kwel zult u zich misschien afvragen? Nee, de andere planeten doen hun best om alles in zo goed mogelijke banen te leiden. Op het moment houdt Venus (in Boogschutter) “godin van de liefde” Uranus nog een beetje in bedwang, Jupiter (in Boogschutter) en Neptunus (in Vissen) doen hun best met Mars en Saturnus “planeet van orde en gezag in Steenbok” probeert dus orde en gezag te handhaven en staat oppositie zuidelijke maansknoop “de zuidelijke maansknoop symboliseert het verleden, oude patronen en gedragswijzen”. Al deze planeten hebben invloed op hoe wij ons voelen en gedragen en afhankelijk van waar ze in je geboortehoroscoop en in welke huizen ze staan kunnen ze dus een stevig stempel drukken op je doen, laten en voelen. Zo zijn Mars, Cheiron, de maan en de zon van groot belang voor mij maar dat kan bij iemand anders dus weer bijv. Mercurius, Jupiter of Pluto zijn.

Terug naar mezelf, ik moest mezelf dus een schop onder mijn kont geven en dat is gelukt in gedachten. Fysiek lukt me dat niet meer, ik ben een stijve hark. Ben ik eigenlijk altijd geweest, ik ben nooit een sportief type geweest maar een schop onder mijn kont lukte vroeger nog wel. Zoals ik al vaker heb geschreven heb ik geen dromen of wensen, ik loop hier een beetje doelloos rond en dat frustreert me vaak. Ik wil weten waar ik naartoe ga maar op de een of andere manier kan ik daar niet achter komen. Door die frustratie heb ik ook minder zin om andere dingen te doen zoals in de tuinwerken of andere klussen die in en om het huis moeten worden gedaan. Daardoor raak ik dus steeds in een visuele cirkel waar het moeilijk uitkomen is. Ik doe dus vaak niet meer op een dag dan wat mijn automatische piloot toelaat. Dat is voor mezelf zorgen, boodschappen doen, eten maken en de afwas en dan heb je het wel gehad. Heel vaak moet ik mezelf dwingen om buiten het programma van de automatische piloot om te gaan en te gaan wandelen, of dingen te doen die mensen aan me hebben gevraagd zoals een horoscoop maken of een tarotlegging voor ze doen. Vroeger ging ik ook nog weleens bij mensen hun huis energetisch schoonmaken maar dat is alweer een tijdje geleden. Ik zou ook best wel bij mijn vriendinnen en zielenzusters op bezoek willen gaan maar de reis is vaak te zwaar voor mij. Ik krijg dan teveel prikkels binnen waardoor ik overprikkeld raak.

Maat goed, ik ben dus weer aan mijn weg omhoog begonnen, de hel heb ik wel weer even gezien. Het zal allemaal nog best moeilijk zijn zeker met de huidige planeetstanden maar ik heb voor hetere vuren gestaan in mijn leven. Dus hop, op het denkbeeldige paard en in gestrekte draf voorwaarts.

Peter Barkum © ® 05-11-2019