woensdag 2 oktober 2019

Vluchten


Ik zou het liefst willen vluchten
Ergens de bossen in of naar reeds verlaten gehuchten
Weg van alle waanzin en de ellende van deze maatschappij
Me ergens verschuilen onder een warme sprei

Ik wil het allemaal niet weten, zien en horen
Ik voel me in deze wereld zo verloren
Alle leugens en onrecht het wordt mij echt teveel
En ik weiger te lopen in jullie gareel

Ik wil geen robot of slaaf zijn van het groot kapitaal
Het leven dat ik mij wens is een geheel ander verhaal
Daar is geen plaats voor haat en geweld
En ook niet voor leugens, machtsspelletjes of geld

Ik wil vrijheid, liefde en compassie in mijn leven
Zodat ik dat ook weer aan mijn naasten kan doorgeven
Geen gedoe meer of toeters en bellen
Geen voor de leuk andere kwellen

Ik wens vrede om me heen en in mijn hart en ziel
Dus gaat heen jij verachtelijk reptiel
Laat ons allen in vrede en harmonie samenleven
Opdat wij worden allen verheven.

Peter Barkum © ® 02-10-2019
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.