vrijdag 31 juli 2026

Het Einde - The End

(For English scroll down)

Ik heb er nooit aan willen denken, maar het is nu dan toch daar. Na ruim 18 jaar komt er voor mij een einde aan Twitter. Niet omdat ik niet meer op Twitter wil zijn, maar omdat Twitter mij heeft geschorst omdat ik niet authentiek zou zijn. Wat is dat voor iets vaag, niet authentiek zijn? Wel, dit is wat authentiek zijn werkelijk betekend.

"1. Ken jezelf
Authentieke mensen kennen zichzelf. Ze hebben geleerd om naar hun innerlijke stem – hun intuรฏtie – te luisteren en begrijpen de complexiteit van hun eigen gevoelens. Ben je authentiek, dan ben je in staat om de waarheid over jezelf onder ogen te zien, hoe moeilijk dat soms ook is.

2. Wees de baas over jezelf
Een authentiek persoon laat zich niet door anderen verblinden zodat hij zijn eigen waarheid niet meer ziet. En dat is soms best lastig want de sociale druk om je te conformeren aan de mening van de groep kan groot zijn. Authenticiteit vraagt van ons dat we in staat zijn om onze wens ergens bij te horen en deel uit te maken van een groep kunnen overwinnen.

3. Wees jezelf
Authentieke mensen durven zichzelf te zijn. Ze bezitten zelfkennis, zijn eerlijk en transparant en staan voor waar ze in geloven. Ben je authentiek, dan zeg je wat je bedoelt. Echter zonder je vriendelijkheid te verliezen. Er is een groot verschil tussen authentiek zijn en bot doen. Samen eisen deze 3 facetten van authenticiteit van ons dat we moedig zijn, bescheiden en toegewijd om de waarheid over onszelf onder ogen te zien. Zodat we ook de moeilijke dingen die gezegd moeten worden durven zeggen en, als we daartoe gedwongen worden, vechten voor datgene wat juist is."

Ik heb mijn fouten, maar ik ben altijd 100% authentiek en dat is ook wat veel mensen in mij waarderen. Ik ben geen volger, ik ga altijd mijn eigen weg. Dat deed ik al als kind en dat doe ik nu nog steeds. Maar blijkbaar is dit alles niet genoeg voor Twitter. Ik ben nu al twee maanden geschorst, ik mis mijn vrienden op Twitter en vele missen mij. Ik heb vandaag weer gevraagd op ik mijn account terug mag hebben, maar het antwoord was weer nee. Ik laat het account #Barkum68 opheffen, ik blijf niet aan het vragen en hopen om dan steeds weer teleur te worden gesteld.

Ik ben twee keer eerder geschorst geweest, maar dat was voor een of twee dagen omdat bepaalde tweets over de grens heen gingen. Soms kan ik heel boos worden en dan reageer ik vanuit de emotie. Die tweets heb ik verwijderd en toen was het weer goed. Sinds dat Elon Musk de baas is van Twitter en met zijn vervloekte AI aan de slag is gegaan is Twitter niet meer Twitter. De polarisatie van de maatschappij speelt ook zeker een rol, maar ik had en leuke groep volgers verzameld die ik nu definitief moet gaan missen.

Ik mag ook geen nieuwe account aanmaken heb ik gelezen in het reglement en dat zal ik dan ook niet doen. Na 232,9K posts komt er gewoon een einde aan mijn tijd op social media. Ik was op Facebook in 2023 ook al gebanned omdat ik de waarheid sprak tijdens de Covid hoax. Ik hou het dus maar bij mijn blog en de rest is verleden tijd. Ik vind het heel jammer dat ik veel mensen van Twitter nooit meer zal spreken omdat ik geen e-mailadres van de meeste heb, maar misschien is dit zoals het Universum het wil, nog meer isolatie van de boze wereld. Zij die dit lezen, het ga jullie goed en dank dat jullie kort of lang in mijn leven waren. ๐Ÿ’”๐Ÿ˜ž

Peter68 © ® 31-07-2026


The End

I never wanted to think about it, but now it is finally here. After more than 18 years, Twitter is coming to an end for me. Not because I don't want to be on Twitter anymore, but because Twitter has suspended me for supposedly not being authentic. What kind of vague thing is that, not being authentic? Well, this is what being authentic really means. 

"1. Know yourself
Authentic people know themselves. They have learned to listen to their inner voice – their intuition – and understand the complexity of their own feelings. If you are authentic, you are able to face the truth about yourself, no matter how difficult that may sometimes be.

2. Be your own boss
An authentic person does not allow themselves to be blinded by others so that they no longer see their own truth. And that is sometimes quite difficult, because the social pressure to conform to the opinion of the group can be great. Authenticity requires us to be able to overcome our desire to belong somewhere and to be part of a group.

3. Be yourself

Authentic people dare to be themselves. They possess self-knowledge, are honest and transparent, and stand for what they believe in. If you are authentic, you say what you mean. However, without losing your kindness. There is a big difference between being authentic and being blunt. Together, these 3 facets of authenticity demand of us that we be courageous, humble, and committed to facing the truth about ourselves see. So that we also dare to say the difficult things that need to be said and, if forced to do so, fight for what is right."

I have my flaws, but I am always 100% authentic, and that is also what many people appreciate about me. I am not a follower; I always go my own way. I did that as a child, and I still do it now. But apparently, all of this is not enough for Twitter. I have been suspended for two months now; I miss my friends on Twitter, and many miss me. I asked again today if I could have my account back, but the answer was no again. I am having the #Barkum68 account deleted; I will not keep asking and hoping only to be disappointed time and again.

I have been suspended twice before, but that was for a day or two because certain tweets crossed the line. Sometimes I get very angry and then I react emotionally. I deleted those tweets and then everything was fine. Since Elon Musk became the boss of Twitter and started working with his cursed AI, Twitter is no longer Twitter. The polarisation of society certainly plays a role too, but I had gathered a nice group of followers that I will now definitely have to miss.

I also read in the regulations that I am not allowed to create a new account, so I will not do that. After 232.9K posts, my time on social media is simply coming to an end. I was already banned on Facebook in 2023 because I spoke the truth during the Covid hoax. So I’ll just stick to my blog, and the rest is in the past. I find it very sad that I will never speak to many people from Twitter again because I don’t have the email addresses of most of them, but perhaps this is how the Universe wants it: even more isolation from the wicked world. To those reading this, I wish you well, and thank you for being in my life, whether for a short or long time. ๐Ÿ’”๐Ÿ˜ž

Peter68 © ® 07/31/2026