(For English scroll down)
Ondanks alles wat er plaatsvind in de wereld en om mij heen en dat ik nog steeds geschort ben op mijn geliefde Twitter gaat het aardig met mij. Ik mis mijn vrienden op Twitter, maar het is wat het is. Ik kan geen ijzer met handen breken. In dit zomerblog wil ik even wat onderwerpen aanstippen.
Hitte
West-Europa gaat op het moment gebukt onder een flinke hitte golf. Verschillende temperatuurrecords zijn al gebroken in Frankrijk, België, Duitsland en de UK. Hier in Nederland wordt het net als gisteren vandaag 37 graden Celsius en voor morgen wordt 39 a 40 graden voorspeld. Afgelopen nacht werd het niet kouder dan 21 graden en voor vannacht verwachten 22 a 23 graden Celsius. Europa schijnt het snelst opwarmende continent in de wereld te zijn. Natuurlijk speelt men nu de schuldkaart. Dat klimaatverandering komt door de mens, maar laat je niet voor de gek houden. Klimaatverandering komt door de zon, kosmische straling en het verzwakken van het magnetische veld van de aarde. (Zie mijn klimaatblogs over dit onderwerp).
Astrologie
Grote veranderingen zullen plaatsvinden tijdens de laatste vijf dagen van juni 2026. Mars verhuist op 28 juni van Stier naar Tweelingen, Mercurius gaat van 29 juni tot 23 juli retrograde in Kreeft en Jupiter verhuist op 30 juni van Kreeft naar Leeuw. Op 30 juni is ook de volle Maan in Steenbok die ook zeker voor de nodige opschudding zal gaan zorgen. Grote veranderingen in energie dus die we zullen merken.
Aardbeving Venezuela
Ik zag op de site van CSEM/EMSC dat Venezuela zware aardbevingen had van 7.2 en 7.5 op de schaal van Richter. Veel gebouwen zijn ingestort en duizenden mensen worden vermist. Er zijn tot nu toe 164 doden geteld maar men verwacht dat dit snel zal oplopen omdat het gebeurde op het moment dat veel mensen thuis waren. Mijn gedachten en gebeden zijn bij het Venezolaanse volk. Dat het doden tal maar mag meevallen en dat men snel met de wederopbouw kan gaan beginnen. Ik hoop dan ook dat de hele wereld een handje zal helpen.
Wereld elite
Ik las op het internet een artikel wat mijn bloed deed koken. Onze zogenaamde leiders, de rijkste der aarde hebben het plan opgevat om nog meer idiote belastingen te gaan heffen. Zo wil men belasting gaan heffen op grond, lucht en extra op drinkwater. Ook willen ze in 2030 een CO2 belasting gaan heffen voor gewone burgers uitgaande voor hoeveel gas en stroom je gebruikt. Dit betekend dus nog meer idiote bureaucratische wetten en regels. Ik denk dat, who the fuck denken deze mensen of rijke parasieten dat zij zijn? Decennia lang hadden ze de mond vol over vooruitgang en waren zij het die ongebreideld gas, kolen en olie uit de grond haalden. Ze hebben alles gedaan voor hogere winsten. Niet alleen voor zichzelf maar ook voor hun aandeelhouders omdat dit goed zou zijn voor de economie.
Als je naar het dierenrijk kijkt dan wordt daar nooit meer gevangen dan nodig is en niets wordt verspild. Als je naar het mensenrijk kijkt dan graaien we ongebreideld in de naam van de economie en vooruitgang en we verspillen enorm veel aan grondstoffen. Toen ik jong was kwam ik vaak op de groente veiling en in de zomer zag ik vaak dat groente en aardappelen gewoon werden doorgedraaid om de prijzen hoog te houden. Ik vond dat vreselijk! En "s avonds op tv zag ik dan een filmpje van een goed doel die om geld vroeg voor van de honger stervende mensen in Afrika. Ik kon dat niet rijmen. Wij gooien groente en aardappelen weg om de prijzen hoog te houden terwijl in Afrika mensen sterven van de honger?
Wie denken die rijke parasieten dat ze zijn? De wereld is niet van hen alleen. Grond, lucht, water, zon en maanlicht is van ons allemaal, arm en rijk. En niemand maar dan ook niemand heeft het recht daar belasting over te gaan heffen alsof zij het bezitten. Ik weet dat het geen zin heeft, maar ik maak mij daar echt heel boos over, dat een stelletje rijke parasieten denken omdat ze het meeste geld hebben ons een beetje kunnen gaan vertellen wat wel en niet mogen en dat wij maar braaf overal belasting over moeten gaan betalen zodat zij nog rijker kunnen worden en wij nog armer. Fuck you!! Moge het Universum en de wet van karma jullie hard straffen. Ik ben deze zieke wereld en al die spelletjes zo zat. We worden van oorlog naar oorlog en van crisis naar crisis gesleept door die assholes die geen ruk om ons geven. Het gaat alleen maar om hun zieke narcistische ego.
Het is een Universeel recht voor ieder mens om zich volledig te kunnen ontplooien. Helaas is het systeem zo ingericht dat de meeste mensen dit nooit zullen kunnen bereiken omdat ze klein en angstig worden gehouden door regering, media en religie. Wij zijn spirituele wezens in een menselijke gedaante en als je meer dan de huidige kwart van je hersens gaat gebruiken zal je zien wat voor een mogelijkheden er voor je open liggen. Breek elkaar daarom niet af, maar stimuleer andere om hoger op te komen in het leven. Niet alleen in een carrière maar ook spiritueel.
Als we werkelijk willen dan kunnen we in een of twee generaties deze planeet kunnen veranderen in een paradijs waarin iedereen goed te eten heeft, te drinken, een dak boven zijn hoofd, gezondheidszorg en goed onderwijs. Maar dan zullen we de jacht naar rijkdom en het ongebreidelde plunderen van deze planeet nu moeten opgeven. Een kleine bijdrage als je het mij vraagt, omdat het welzijn van mijn broeders en zuster van over de gehele wereld belangrijker is dan de jacht naar rijkdom. De winkels puilen uit van rommel die we helemaal niet nodig hebben, de reclame heeft ons wijs gemaakt dat we het nodig hebben, maar als je je hersens gebruikt kom je er al snel achter dat het een grote leugen is. Denk dus voortaan voor je iets koopt of je het werkelijk nodig hebt? Voegt het iets "waardevols" toe aan de manier waarop je leeft? Breek de macht die de media en reclames over jou hebben. Ik volg ook geen mode, trends of hypes. Zij voegen niets toe aan de manier waarop ik wens te leven, simpel.
Goed, ik ga genieten van het warme weer en vader Zon. Denk alsjeblieft na en geniet van alles wat je hebt en niet nodig hebt.
Peter68 © ® 25-06-2026
♥
Summer Blog 2026
Despite everything happening in the world and around me, and the fact that I am still suspended from my beloved Twitter, I am doing reasonably well. I miss my friends on Twitter, but it is what it is. I can't work miracles. In this summer blog, I would like to briefly touch upon a few topics.
Heat
Western Europe is currently suffering under a severe heatwave. Several temperature records have already been broken in France, Belgium, Germany, and the UK. Here in the Netherlands, just like yesterday, it will reach 37 degrees Celsius today, and 39 to 40 degrees is predicted for tomorrow. Last night it did not get colder than 21 degrees, and we expect 22 to 23 degrees Celsius for tonight. Europe appears to be the fastest-warming continent in the world. Naturally, people are playing the blame card now. That climate change is caused by humans, but don't be fooled. Climate change is caused by the sun, cosmic radiation, and the weakening of the Earth's magnetic field. (See my climate blogs on this subject).
Astrology
Major changes will take place during the last five days of June 2026. Mars moves from Taurus to Gemini on June 28, Mercury goes retrograde in Cancer from June 29 to July 23, and Jupiter moves from Cancer to Leo on June 30. The Full Moon in Capricorn is also on June 30, which will certainly cause quite a stir. So, major changes in energy that we will notice.
Venezuela Earthquake
I saw on the CSEM/EMSC site that Venezuela had severe earthquakes of 7.2 and 7.5 on the Richter scale. Many buildings have collapsed and thousands of people are missing. So far, 164 deaths have been counted, but it is expected that this number will rise quickly because it happened at a time when many people were at home. My thoughts and prayers are with the Venezuelan people. May the death toll not be too bad and may reconstruction begin soon. I therefore hope that the whole world will lend a hand.
World elite
I read an article on the internet that made my blood boil. Our so-called leaders, the richest people on earth, have hatched a plan to levy even more idiotic taxes. They want to tax land, air, and especially drinking water. They also want to introduce a CO2 tax for ordinary citizens in 2030, based on how much gas and electricity you use. This means even more idiotic bureaucratic laws and regulations. I think, who the fuck do these people or rich parasites think they are? For decades they were full of talk about progress, and it was they who extracted gas, coal, and oil from the ground without restraint. They did everything for higher profits. Not only for themselves but also for their shareholders, because this was supposedly good for the economy.
If you look at the animal kingdom, no more is ever caught than necessary, and nothing is wasted. If you look at the human realm, we grab without restraint in the name of the economy and progress, and we waste enormous amounts of raw materials. When I was young, I often went to the vegetable auction, and in the summer I frequently saw that vegetables and potatoes were simply discarded to keep prices high. I thought that was terrible! And in the evening on TV, I saw a video of a charity asking for money for people in Africa who were starving. I couldn't reconcile that. We throw away vegetables and potatoes to keep prices high while people in Africa are dying of hunger?
Who do those rich parasites think they are? The world does not belong to them alone. Land, air, water, sun, and moonlight belong to all of us, rich and poor. And no one, absolutely no one, has the right to start levying taxes on it as if they own it. I know it makes no sense, but it really makes me very angry that a bunch of rich parasites think that because they have the most money they can just tell us what is and isn't allowed, and that we just have to obediently pay taxes on everything so that they can get even richer and we even poorer. Fuck you!! May the Universe and the law of karma punish you severely. I am so fed up with this sick world and all those games. We are dragged from war to war and from crisis to crisis by those assholes who don't give a damn about us. It is all about their sick narcissistic ego.
It is a universal right for every human being to be able to fully develop themselves. Unfortunately, the system is set up in such a way that most people will never be able to achieve this because they are kept small and fearful by the government, the media, and religion. We are spiritual beings in human form, and if you start using more than the current quarter of your brain, you will see what possibilities lie open to you. Therefore, do not tear each other down, but encourage others to rise higher in life. Not only in a career, but also spiritually.
If we really want to, we can in one or two generations, transform this planet into a paradise where everyone has enough to eat, drink, a roof over their head, healthcare and good education. But to do so, we will have to give up the pursuit of wealth and the unrestrained plundering of this planet right now. A small contribution, if you ask me, because the well-being of my brothers and sisters all over the world is more important than the pursuit of wealth. The shops are overflowing with junk that we don't need at all; advertising has convinced us that we need it, but if you use your brain, you will soon find out that it is a big lie. So from now on, think before you buy something: do you really need it? Does it add something "valuable" to the way you live? Break the power that the media and advertisements have over you. I don't follow fashion, trends or hypes either. They add nothing to the way I wish to live, simple.
Okay, I am going to enjoy the warm weather and Father Sun. Please think carefully and enjoy everything you have that you don't need.
Peter68 © ® 06/26/2026
♥
