donderdag 29 augustus 2024

Moderne Liefde - Modern Love

(Scroll down for English)

Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik begrijp mensen niet meer als het over liefde en relaties gaat. Ik heb deze zomer her en der wat video's, films en live dingen zitten kijken en ik viel soms bijna van mijn stoel. Wat maken mensen het elkaar moeilijk tegenwoordig. En het gaat vaak in eerste instantie niet om de liefde, maar om materiƫle zaken.

Ik zag een video uit Amerika waarin een vrouw die op een date zou gaan met een man eisten dat die man ging betalen voor de kapper, nagels, lingerie, parfum, overige kleding en schoenen. Er was nog niet eens sprake van een relatie, het was hun eerste date. De man weigerde heel verstandig, bestelde een pizza en keek een film met zijn vrienden.

Het was overigens niet het enigste wat deze vrouw van de man eisten. Als er een relatie zou zijn dan wilde ze ook geld van hem hebben om van te leven, een auto zodat zij naar haar vrienden kon bezoeken en als kers op de taart moest de man ook nog eens al zijn vrienden gedag zeggen zodat die al zijn tijd aan haar kon besteden en van alles voor haar kon doen. Ze wilde dus in feiten een slaaf en geldautomaat waar ze ook seks mee kon hebben.

In een park zag ik van dichtbij ook iets tussen een man en een vrouw waarin de man en vrouw eisen aan elkaar stelde in hun relatie. Zij wilde zijn uiterlijk veranderen, hij wilde dat ze het contact met bepaalde mensen zou verbreken. Ik wilde er iets van zeggen, maar ik heb wijselijk mijn mond gehouden. Maar wat maken mensen het elkaar zo moeilijk tegenwoordig?

Mijn ex-vrouw interesseerde het niet dat ik lang haar had destijds, eisten ook geen geld van me voor allerlei dingen en wilde mij niet veranderen. Ze viel op mijn innerlijk, de persoon die ik toen was en op mijn mooie lange gespierde benen. En ik wilde haar ook niet veranderen en stelde ook geen eisen aan haar. Ik accepteerde haar zoals ze was.

En er waren heel wat verschillen waar we over hadden kunnen discussiƫren. Zo was ik van katholieke huize en zij van streng protestantse, ik ben spiritueel aangelegd en zij ziet dat als duivels, ik had een bepaalde kijk op de wereld die zij niet had, maar al die verschillen die we toen hadden hebben ons er toen niet van kunnen weerhouden om een relatie op te bouwen. We hielde van elkaar en dat was het enigste wat belangrijk was.

Tijdens onze relatie en later huwelijk hebben we beiden water bij de wijn moeten doen in naam van onze liefde voor elkaar. Voorbeeld, zo ben ik een tijdje naar een voor haar acceptabel kerk gegaan, zij is later naar mijn kerk gegaan, ik ben me gaan interesseren voor dingen die zij leuk vond en zijn begon zich te verdiepen in dingen die ik leuk vond. Het is geven en nemen in de naam van de liefde.

Wat ik dus wil zeggen, maak het elkaar niet zo moeilijk, laat de liefde spreken, sluit compromissen waar nodig, accepteer elkaar zoals je bent en probeer elkaar niet te veranderen. Als er dingen moeten veranderen dan gebeurd dat vanzelf, dat heet evolutie. Ik ben echt niet meer dezelfde persoon die ik was in 1990 toen ik mijn ex-vrouw leerde kennen. Ik heb geleerd van haar en water bij de wijn gedaan en hetzelfde geldt voor mijn ex.

Peter68 © ® 29-08-2024

Modern Love

It may sound a bit strange, but I don't understand people anymore when it comes to love and relationships. I've been watching videos, movies and live stuff here and there this summer and I almost fell off my chair sometimes. People make it difficult for each other these days. And it's often not about love at first, but about material things.

I saw a video from America in which a woman who was going on a date with a man demanded that the man pay for the hairdresser, nails, lingerie, perfume, other clothes and shoes. There wasn't even a relationship yet, it was their first date. The man very sensibly refused, ordered a pizza and watched a movie with his friends.

Incidentally, it wasn't the only thing this woman demanded from the man. If there was a relationship, she also wanted money from him to live on, a car so she could visit her friends and as the icing on the cake, the man also had to say goodbye to all his friends so that he could spend all his time on her and do all sorts of things for her. So in fact she wanted a slave and an ATM that she could also have sex with.

In a park I also saw something up close between a man and a woman in which the man and woman made demands of each other in their relationship. She wanted to change his appearance, he wanted her to break off contact with certain people. I wanted to say something about it, but I wisely kept my mouth shut. But why do people make it so difficult for each other these days?

My ex-wife didn't care that I had long hair at the time, didn't demand money from me for all kinds of things and didn't want to change me. She fell for my inner self, the person I was then and for my beautiful long muscular legs. And I didn't want to change her either and didn't make any demands of her. I accepted her as she was.

And there were quite a few differences that we could have discussed. So I was from a Catholic family and she was from a strict Protestant family, I am spiritually inclined and she sees that as devilish, I had a certain view of the world that she did not have, but all those differences that we had at that time could not stop us from building a relationship. We loved each other and that was the only thing that mattered.

During our relationship and later marriage we both had to make compromises in the name of our love for each other. For example, I went to a church that was acceptable to her for a while, she later went to my church, I started to take an interest in things that she liked and she started to delve into things that I liked. It is give and take in the name of love.

So what I want to say is, don't make it so difficult for each other, let love speak, make compromises where necessary, accept each other as you are and don't try to change each other. If things have to change, it will happen automatically, that is called evolution. I am really not the same person anymore that I was in 1990 when I met my ex-wife. I learned from her and made compromises and the same goes for my ex.

Peter68 © ® 08/29/2024