zondag 16 juli 2023

Schrijvers block II / Writer's block II

(Scroll down for English)

Ik heb de laatste maanden niet erg veel geschreven, ik zit een soort van dip. Die begon zo'n beetje in de tijd toen ik van Facebook werd afgegooid. Ik heb genoeg onderwerpen waar ik over wil schrijven, maar het ontbreekt me aan inspiratie en ik heb moeite de juiste woorden te vinden. Korte zinnen voor bijvoorbeeld Twitter zijn geen probleem, maar langere teksten zijn echt een probleem op het moment.

Ik had best een stuk willen schrijven over de verschuiving van de noordelijke en zuidelijke node van Stier naar Ram en van Schorpioen naar Weegschaal. Het is niet alleen een shift in energie, van Aarde en Water naar Vuur en Lucht, maar heeft ook een belangrijke betekenis in de astrologie. De noord node werd bestuurd door Stier en wordt nu bestuurd door Ram. Bij Stier hoort de planeet Venus, bij Ram hoort de planeet Mars. Venus is de godin van de liefde, Mars is de god van de oorlog. Daartegenover hadden we Schorpioen die bestuurd wordt door Pluto. Pluto staat voor sterven en wederopstanding en zijn God is Hades, de God van de onderwereld volgens de Griekse en Romeinse mythologie. Weegschaal is dus een luchtteken en wordt bestuurd door Venus de godin van de Liefde. Kortom, we zijn nu geshift van een Liefde, dood en wederopstanding naar oorlog en Liefde.

Ik hoor u nu denken, wat zijn we dan opgeschoten? We zijn de afgelopen drie jaar "waarvan anderhalf jaar met de node in Stier en Schorpioen" door een moeilijke periode heen gegaan. Veel mensen zijn tijdens de Covid hoax wakker geschrokken omdat ze in eens begrepen wat er gaande was en wat erop het spel staat. We zijn als het ware door de onderwereld heen gegaan als collectief en de komende anderhalf jaar zullen we moeten vechten voor een betere leefbare wereld. Een wereld waarin alles wat fout is aan de huidige wereld wordt opgeruimd. Dan heb ik het over alle zieke systemen die ons klein houden. Rigide regeringen, banken, bedrijven en organisaties die denken dat ze ons moeten besturen en dan heb ik het natuurlijk over de WEF en de WHO.

We hebben nu de kans om veranderingen door te voeren die goed zijn voor de wereld en de gehele mensheid.  En dan heb ik het niet over de politieke agenda's die banken, regeringen en bedrijven nu proberen uit te voeren. Zoals hun klimaat agenda, oorlogsagenda, tekort agenda of hun genderagenda. Ja, er is klimaatverandering maar dat is heel normaal voor onze planeet en daar moeten wij ons gewoon aan leren aan te passen. Klimaatverandering is niet te stoppen en wordt veroorzaakt door de zon en kosmische straling vanuit het Universum.  De mensheid is voor slechts 3 tot 5 % verantwoordelijk voor klimaatverandering.

Als wij iets kunnen leren van ons eigen verleden dan is het dat oorlog nog nooit een oplossing heeft gebracht voor een probleem, het vergroot de problemen alleen maar, om nog maar van het menselijke en natuurlijke lijden te zwijgen. Er zijn geen tekorten, de aarde is meer dan in staat om ons allemaal te voorzien van voedsel en drinkwater. Wat tekorten veroorzaakt zijn zieke systemen en vieze rijke oude mannetjes die nooit genoeg denken te hebben en daarom de prijzen kunstmatig hooghouden of zelfs opdrijven. Noem mij conservatief, maar voor mij zijn er maar twee geslachten, de vrouw en de man. In dit leven ben ik een man en daar ben ik trots op, maar ik kan me ook levens herinneren dat ik een vrouw was en daar was ik toen ook trots op.

De komende ander halfjaar hebben we dus de kans om een wereld te schapen die goed is voor de aarde, maar ook voor de gehele mensheid. Voor mij staat Vrijheid daarbij voorop. Een wereld zonder Vrijheid is voor mij een mislukte wereld. Ik ben geboren in “betrekkelijke” vrijheid en heb altijd alle vrijheid genomen die mij geboden werd. Zou ik ineens een heleboel dingen niet meer mogen, dan hoeft het leven van mij niet meer. Ik zal dus altijd strijden voor de Vrijheid van mensen en die van mezelf.

Het is toch weer een lang stuk geworden, maar ik heb er in tegenstelling tot voorheen 4,5 uur over gedaan om het te schrijven. Daar deed ik vroeger slechts een uurtje over, al moet ik er wel bij zeggen/schrijven dat ik nu ook nog wat informatie moest opzoeken. En misschien bent u er het niet helemaal mee eens met wat ik heb geschreven, maar dit zijn de naakte feiten, het is aan u om die te leren accepteren.

Peter68 © ® 16-07-2023


Writer's block II

I haven't written very much in the last few months, I'm kind of in a slump.
It kind of started around the time when I was kicked off Facebook. I have plenty of topics I want to write about, but I'm lacking inspiration and I'm having trouble finding the right words. Short sentences for example Twitter are no problem, but longer texts are really a problem at the moment.

I would have liked to have written a piece about the shift of the north and south nodes from Taurus to Aries and from Scorpio to Libra. It is not only a shift in energy from Earth and Water to Fire and Air, but also has an important significance in astrology. The north node was ruled by Taurus and is now ruled by Aries. Taurus is ruled by the the planet Venus, and Aries is ruled by the planet Mars. Venus is the Goddess of Love, Mars is the God of War. On the other hand, we had Scorpio which is governed by Pluto. Pluto stands for death and resurrection and his God is Hades, the God of the underworld according to Greek and Roman mythology. Libra is an air sign and is ruled by Venus the Goddess of Love. In short, we have now shifted from a Love, death and resurrection to war and Love.

I can hear you thinking now, what have we achieved then? We have been going through a difficult period in the past three years "including a year and a half with the node in Taurus and Scorpio". Many people have been shocked during the Covid hoax because they suddenly understood what was going on and what is at stake. We have, as it were, gone through the underworld as a collective and over the next year and a half we will have to fight for a better liveable world. A world in which everything that is wrong with the current world is cleaned up. I'm talking about all the sick systems that keep us small. Rigid governments, banks, corporations and organizations that think they have to rule us and I am of course talking about the WEF and WHO.

We now have the opportunity to make changes that are good for the world and all of humanity. And I'm not talking about the political agendas that banks, governments and corporations are now trying to implement. Such as their climate agenda, war agenda, shortage agenda or their gender agenda. Yes, there is climate change, but that is very normal for our planet and we just have to learn to adapt to that. Climate change is unstoppable and is being caused by the sun and cosmic rays from the Universe. Humanity is only responsible for 3 to 5 % of climate change.

If we can learn anything from our own past, it is that war has never solved a problem, it only exacerbates the problems, not to mention the human and natural suffering. There are no shortages, the earth is more than capable of providing us all with food and drinking water. What causes shortages are diseased systems and filthy rich old men who never think they have enough and therefore artificially inflate or even drive up prices. Call me conservative, but to me there are only two genders, the female and the male. In this life I'm a man and I'm proud of it, but I can also remember lives when I was a woman and I was proud of that back then too.

In the next year and a half, we therefore have the opportunity to create a world that is good for the earth, but also for all of humanity. For me, Freedom is paramount. To me, a world without Freedom is a failed world. I was born into "relative" freedom and have always taken all the freedom that was given to me. If I were suddenly no longer allowed to do a lot of things, life would no longer be necessary for me. So I will always fight for the Freedom of people and for myself.

It has become a long piece again, but it took me 4.5 hours to write it unlike before. It used to take me only an hour, although I have to say/write that I now also had to look up some information. And you may not entirely agree with what I have written, but these are the bare facts, it is up to you to learn to accept them.

Peter68 © ® 7/16/2023