maandag 28 maart 2022

Dagdromen

Soms zit ik wel eens te dagdromen. Ik droom dan dat ik heel veel geld heb. En met dat geld koop ik mijn huidig huisje en het huis boven mij. Ik laat het dan helemaal verbouwen volgens mijn eigen inzichten. De keuken wordt verplaatst naar waar nu mijn slaapkamer is, de badkamer wordt een stukje bij de keuken getrokken, er komt een trap naar de bovenverdieping naar waar mijn nieuwe slaapkamer moet komen. Daar komt ook een nieuwe badkamer met een extra lang bad erin zodat ik in bad kan liggen. Boven en beneden wordt natuurlijk extra geïsoleerd zodat ik nooit meer kou hoef te lijden en ik zou ook kijken naar eventueel nieuwe technieken voor de energie voorziening. Nee geen zonnepanelen, het maken van die dingen is zwaar milieu belastend en als ze oud zijn is de verwerking ervan ook een groot probleem. Ik zou dan eventueel gaan kijken naar uitvinding van Nicola Tesla.

En ook tuin wordt dan helemaal ingericht volgens mijn eigen inzichten. Eerst wordt de tuin een halve meter afgegraven om al het oude wat er ligt te verwijderen. Ik mijn huidige tuin liggen heel veel stenen en ook ligt er onder het huidige voetpad nog een ouder voetpad. De oude schuttingen en schuur verdwijnen, er komen nieuwe schuttingen en een nieuwe schuur op een ander plek dan dat die nu staat. Nieuwe grond, een verhoging, een vijver, veel struiken, bomen en gras zorgen ervoor dat de tuin nieuwe allure krijgt.

Ik weet dat het allemaal nooit zal gaan gebeuren, maar het is soms fijn om even te dromen over leuke dingen in deze zieke wereld. Mocht ik dus ooit heel veel geld in handen krijgen waar ik mee kan doen en laten wat ik wil dan is die droom zeker eentje die ik zou willen overwegen.

Peter68 © ® 28-03-2022