zondag 7 maart 2021

Tweede Kamer Verkiezingen 2021

Op 17 maart zijn er in Nederland verkiezingen voor de tweede kamer der staten generaal. Dan kiezen wij aan de hand van allerlei lijsten wie wij in de tweede kamer willen terug zien om onze belangen te vertegenwoordigen. Tenminste, zo is het systeem bedoeld maar zo werkt het helaas al lang niet meer. De belangen van het Nederlandse volk zijn reeds lang geleden ingeruild voor het eigenbelang en het eigen gewin. Het gaat allemaal nog onder de noemer democratie maar van democratie is reeds lang geen spraken meer. Dat hebben we destijds kunnen ervaren toen wij mochten stemmen in een referendum over de Europese grondwet, toen we mochten stemmen over onze handelsrelatie met de Oekraïne en zo kunnen we nog wel wat andere zaken aanhalen waarin de Nederlandse kiezer is geschoffeerd.

Ik wil in dit schrijven even aangeven waar ik sta, of ik wel of niet ga stemmen en melden dat ik tussen 1992 en 2007 heb gewerkt in de “gemeente, provinciale, landelijke en Europese” politiek en het systeem dus van binnen en buiten ken.

Als we terugkijken op de afgelopen 21 jaar Nederlandse politiek dan is er enorm veel veranderd. Het debat is niet alleen verhard maar ook enorm gepolariseerd geraakt. Verder is het aantal wetten waar burgers en bedrijven zich aan dienen te houden verdrievoudigd en in de jaren 80 en 90 was het aantal wetten al verdubbeld. Conclusie, in de afgelopen 40 jaar is het aantal wetten vervijfvoudigd. En dan heb ik het niet alleen over Nederlandse wetten en regels maar ook over de Europese. We kunnen dus stellen dat we met een regelzieke overheid te maken hebben. En ik wil niet zeggen dat ik tegen wetten en regel ben “in tegenstelling zelfs” maar wat we de afgelopen 40 jaar hebben meegemaakt aan wetten en regels is complete waanzin.

Ook zijn veel sectoren “moedwillig” kapot gemaakt door de politiek. Denk maar eens aan de boeren, de gezondheidszorg, de ouderen zorg, jeugdzorg, onderwijs, defensie en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Onder het mom van bezuinigen werden er 11.000 IC bedden geschrapt door VVD en PvdA en liet men ziekenhuizen failliet gaan, iets waar we nu dus een hoge prijs voor betalen. Onze militairen moesten tijdens het oefenen pang roepen omdat er geen geld was voor oefenmunitie. Trouwe belastingbetalers die door de toeslagenaffaire zo’n beetje alles kwijt raakte en als crimineel werden behandeld. Boeren werden met de rug tegen de muur gezet met allerlei nieuwe wetgeving waardoor ze nog verder in het nauw kwamen te zitten dan ze al zaten. Ik weet vanuit de media dat enkele boeren dit niet meer konden dragen en zichzelf van het leven hebben beroofd. En nu we het toch over zelfdoding hebben, het aantal mensen dat zelfmoord pleegt of daar vergevorderde plannen voor heeft is de afgelopen jaren drastisch gestegen.

Toen ik nog in de politiek werkte heb ik regelmatig gewaarschuwd dat de politiek steeds verder van de samenleving kwam af te staan maar helaas, al deze waarschuwingen zijn volledig in de wind geslagen. De kloof tussen de politiek en de burger is onoverbrugbaar geworden en leid tot steeds meer ontevredenheid en dus ook tot allerlei splinterpartijen rond de verkiezingen. En al deze splinterpartijen leiden vaak weer tot grote moeilijkheden tijdens kabinetsformatie en in de loop van het parlementaire jaar. Ik ben dan ook al heel lang een voorstander van het afschaffen van alle politieke partijen en het instellen van een gekozen groep van wijze mannen en vrouwen die dicht bij de burgers staan. Ook een referendum hoort daarbij zodat we als dat nodig is kunnen bijsturen.

Na de val van de muur tussen oost en west heeft de politiek volledig ingezet op globalisering. Economie was ineens belangrijker dan mensenrechten en principes waardoor we ineens handel konden gaan drijven met China en andere landen waar men het niet zo nauw neemt met o.a. de mensenrechten. Ook het feit dat de massale productie van veel producten in dat soort landen heel veel milieu en gezondheidsschade oplevert was ineens voor vele geen probleem meer. Zolang het maar goedkoop was en de groei van de economie stimuleerde was het goed. En zo werd de wereldmarkt overspoeld met goedkope vaak inferieure rommel uit China, India, Taiwan, Mexico en nog meer van dat soort landen. Grote bedrijven sloten hun vestigingen hier en opende nieuwe vestigingen in de bovengenoemde lage lonen landen. Nu wil ik die landen niets tekort doen, de mensen daar hebben ook recht op werk en inkomen maar de manier waarop het allemaal gaat en is gegaan is beneden iedere menselijkheid.

Ik heb 15 jaar in de politiek gewerkt en in die 15 jaar heb ik tal van rapporten geschreven die helaas allemaal zijn weggehoond en dus in de prullenbak zijn beland. Zo was daar het rapport “Het kind centraal” waarin ik vergaande hervormingen voorstelde voor het systeem van kinderbescherming. “Ik heb zelf ook onder toezicht gestaan van de kinderbescherming dus ik wist meer dan de gemiddelde Nederlander.” De kinderbescherming was toen al vele jaren een grote puinhoop, met de ervaring die ikzelf had opgedaan en verhalen van andere kinderen/jongeren die in hetzelfde schuitje hadden gezeten als ik wilde ik dus hervormen in het belang van het kind. Nu las ik in december of januari een stukje ergens waar mij de rillingen van over de rug liepen. De GGZ “zoals de kinderbescherming tegenwoordig heet” was en is nog steeds een grote bende maar in dat stukje werd ook gerefereerd aan pedofilie en satanisch misbruik.

Waar sta ik?
In het politieke spectrum heb ik altijd links van het midden gestaan. Dan kom je dus uit bij partijen als D66, PvdA, SP, GroenLinks en het CDA. Veel partijen zijn de afgelopen twee decennia naar rechts opgeschoven. De PvdA verloor in de jaren 90 zijn ideologische veren, D66 is “onder Alexander Pechtold” naar rechts opgeschoven wat ook geldt voor SP, GroenLinks en het CDA. Dit heeft ook te maken met de verharding van het debat en de polarisering. Al deze partijen hebben in mijn ogen hun sociale ideologieën ten grabbel gegooid ten gunste van de marktwerking en de economische voorspoed. Dit maakt dat ik me steeds minder tot helemaal niet meer vertegenwoordigd voel door de politiek.

Corona
Helaas moet ik het over dit onderwerp hebben. Ik ben een “fel” tegenstander van alle beperkende maatregelen die nu zijn genomen door de huidige regering. We hebben het over corona en niet over ebola of sars die vele malen gevaarlijker zijn dan corona. Corona is een versterkt griepachtig virus waar we echt niet de hele wereld voor op de kop hoeven te zetten. Ik heb vorig jaar uitgebreid onderzoek gedaan naar dit virus. En natuurlijk zullen er mensen zijn die het niet met mij eens zijn. Prima, het is ook mijn mening en niet die van u. De mensen die nu in angst leven, hun handen onnoemelijk veel keren per dag wassen met chemische rommel, ieder menselijk contact vermijden, ik laat me ook niet vaccineren, en de hele dag met een mondkapje oplopen ondermijnen hun eigen gezondheid. En dat is niet mijn mening maar een wetenschappelijk feit. Ikzelf behoor tot de risico groep maar door goed voor mezelf te zorgen gaat corona mijn deur voorbij.

Ik ga niet in angst zitten voor dit virus, was niet om de havenklap mijn handen en gebruik daar al zeker geen chemische rommel voor die de goede bacteriën op mijn lichaam ook doden waardoor ieder willekeurig virus mijn lichaam binnen kan dringen, ik zoek juist wel menselijk contact op, ik ben dol op knuffelen. Premier Rutte zei het vorig jaar nog, we moesten een onderlinge immuniteit creëren. Hoe creëer je die? Juist, door niet in angst te gaan zitten en gewoon je leven te leven zoals je dat altijd hebt gedaan. Zorg goed voor jezelf, neem wat extra vitamines als je lichaam daar behoefte aan heeft maar laat die angst achter wegen. En ja, er zullen doden vallen, maar dood gaan hoort bij het leven en als je dat niet kunt accepteren dan moet je je eens gaan afvragen wat je hier in hemelsnaam doet?

Planeet aarde is niet voor watjes en paniekvogels maar voor pioniers en helden die risico durven te nemen en zich niet laten tegenhouden door een virusje. En ik weet dat er nu mensen zijn die zeggen, wacht maar tot je op de IC ligt. Daar kom ik nooit te liggen. Mocht ik toch corona krijgen dan ziek ik gewoon thuis uit en mocht het zo zijn dat ik het niet overleef dan heb ik daar ook vrede mee. Ik ben niet bang voor de dood.

Ga ik stemmen en zo ja op welke partij dan?
Ik heb besloten om niet te gaan stemmen. Ik voel mij niet vertegenwoordig door enige partij en als ik terugkijk op het afgelopen jaar dan is er heel slecht omgegaan met onze democratische rechten. Nederland heeft een van de meest progressieve grondwetten van de wereld waar vrijheid altijd hoog in het vaandel heeft gestaan. Vrijheid is voor mij het hoogste goed en als ik zie waar de politiek ons naartoe wil drijven met allemaal camera’s, vaccinatie paspoorten en microchips in je lichaam dan kan ik daar natuurlijk niet achter staan. Dat heeft niets met vrijheid te maken maar met dictatorschap en onderdrukking van de mensheid. De mens is hier om zich volledig te kunnen ontplooien en de beste versie van zichzelf te ontwikkelen. Als er geen vrijheid is dan wordt dat heel moeilijk en is je leven in feiten nutteloos. Ik weiger om een “werk” robot te worden van wie dan ook. Iemand die braaf alles doet wat de overheid, banken en bedrijven van mij verlangen. En dan zullen er natuurlijk mensen zijn die zeggen maar als je niet stemt mag je ook niet klagen en er moet een tegengeluid zijn. Ik heb niemand nodig om over mij te regeren, dat kan ik prima zelf. En mij onthouden van stemmen is ook een tegengeluid, en hoe groter die zwijgende massa is des te beter. Ik ben helemaal klaar met de Nederlandse politiek, met hun gekonkel, hun gewauwel en hun gedraai. Het Nederlandse volk verdiend een betere vertegenwoordiging dan deze incapabele figuren die altijd veel noten op hun zang hebben maar zelden iets substantieels zeggen. Iets waar het volk iets aan heeft en verder mee kan werken. Het afgelopen jaar is door de politiek “het kabinet voorop” volledig ingezet op angst en intimidatie. Niet het debat aangaan maar meteen de hoek intrappen met woorden als wappie en aluhoedje. Hoe zielig ben je dan als je je daar alleen maar mee kunt verdedigen. Heel veel mensen “waaronder vele wetenschappers, doctoren, huisartsen en ikzelf” hebben onderzoek gedaan, maar het tegengeluid mag niet gehoord worden omdat men een andere agenda heeft klaar liggen. Een agenda die niet in het belang is van meerderheid van de mensheid.

De democratie in dit land is een farce, dat zeg ik al vele jaren en daar sta ik nog steeds achter. Als wij werkelijk verandering willen in Nederland en in de wereld dan moeten we ons niet richten op de politiek die volledig corrupt is maar op onszelf. De grote verandering komt van onderop op het moment dat de kloof tussen de politiek en de samenleving onoverbrugbaar is en daar zijn wij nu aanbeland. Wat dat betreft ben ik wel blij met het initiatief van schrijver Tijn Touber die vanuit zijn organisatie de gevenomie heeft gelanceerd. Als je wilt weten wat het precies inhoud, kijk even zijn filmpje. Tijdens mijn politieke carrière had ik de Groenenomie uitgevonden wat de vergroening van onze economie behelsden maar dat is helaas nooit van de grond gekomen.

Als laatste
Als laatste, ik wens een ieder een gezonde verkiezingsdag toe op 17 maart en hoop dat als u gaat stemmen u dit niet vanuit uw portemonnee doet of omdat de media u zo heeft beïnvloed maar kies van uit uw hart. Bedenk goed wat u wenst voor uzelf, uw kinderen en klein kinderen. Wat voor een Nederland wilt u? Een Nederland zoals het was met graaiende en belasting ontduikende grote bedrijven en met een corrupte overheid die mensen als nummer mis en gebruiken? Een Nederland zoals het nu is onder de coronaregels hebben waar mensen geen vrijheid meer hebben, bang voor elkaar zijn gemaakt en waar de economie volledig naar de donder is geholpen? Ik sta voor een vrije open samenleving zonder vaccinatiepaspoort, microchips in je lijf of verplichtte vaccinaties waarin mensen in liefde en harmonie met elkaar en met de natuur samenleven. Waarin iedereen zijn/haar eigen mening mag hebben en zijn/haar eigen pad mag volgen zonder allerlei maatschappelijke druk over de toekomst. Begrijp goed, de toekomst is nog niet uitgestippeld, die schrijven wij samen en kan ieder moment van de dag veranderen als wij dat wensen.

Peter68 © ® 04/07-03-2021