donderdag 1 oktober 2020

Gedachten rivier

 

Gedachten stromen als een rivier
Verschijnen op en verdwijnen weer van het papier
Zoveel emoties en ideeën
Ze rijten me bijna in tweeën

Zoekend naar antwoorden
Moet ik naar het zuiden of het noorden?
Wat is waarheid en wat niet
Waarom zoveel leugens en al dat verdriet

In allerlei systemen zitten wij gevangen
En deze systemen zijn met leugens behangen
Ze ruiken naar manipulatie en verraad
Ze drijven op verdeeldheid, wantrouwen en haat

En zo vaak vraag ik mij af waarom?
Het is niet meer dan kinderachtig en stom
Een mens kan zoveel meer zijn dan die nu is
Waarom kiezen we voor zoveel pijn en droefenis?

Waarom kiezen we als collectief niet voor geluk en vrede
Laten we als wereld die weg eens gaan betreden
Waarin we allen ontwikkelen ons volledige potentieel
En we ons allemaal kunnen voelen heel

Ik zou in zo’n nieuwe wereld kunnen leven
En mezelf voor 100% willen geven
Kunnen genieten van al dat menselijke geluk
Het is slecht een gedachten, maar hij kan niet meer stuk.

Peter68 © ® 01-10-2020
Deze krabbel mag NIET worden gedeeld.